راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قانون جدید اتحادیه اروپا روی کارمزد پرداخت‌های برون مرزی

اعضای پارلمان اروپا به نفع قوانین جدیدی رای داده‌اند که بانک‌ها را مجبور به کاهش هزینه‌های پرداخت‌های یورو برون مرزی میان کشورهای اتحادیه اروپایی می‌کند که چه عضو منطقه یورو هستند و چه عضو نیستند.

این قوانین جدید از مصرف‌کنندگان در برابر هزینه‌های اجباری که برای تغییر ارزها به یکدیگر پرداخت می‌کنند، محافظت می‌کنند و به این ترتیب هنگام انجام هر تراکنش، مصرف‌کننده از میزان کارمزدی که باید پرداخت کند مطلع می‌شود. این اطلاع‌رسانی به وسیله پیام، ایمیل و یا نوتیفیکشنی از طریق اپلیکیشن‌های بانکداری تحت وب یا موبایلی برای مصرف‌کننده ارسال و به این تریب او از میزان کارمزدی که برای تبدیل ارز باید پرداخت کند، مطلع می‌شود.

همین ارسال نوتیفیکیشن هم باید رایگان انجام شود و بانک‌ها باید قبل از انجام پرداخت توسط مصرف‌کننده، حتما کل هزینه‌های تخمین‌زده‌شده در خصوص تبدیل ارز و انجام نقل‌وانتقالات بانکی را ارائه دهد.

گزارش شده است که 150 میلیون شهروند اتحادیه اروپا و 6 میلیون کسب‌وکار هستند که بیرون از منطقه یورو حضور دارند و فعالیت می‌کنند و نسبت به کسانی که در منطقه یورو هزینه‌های سنگین‌تری برای انتقال یورو پرداخت می‌کنند. اما چنین روندی دیگر ادامه نخواهد داشت و تمام اروپایی‌ها کارمزدهای بسیار بسیار پایین‌تری نسبت به قبل پرداخت می‌کنند و این اتفاق باعث صرفه‌جویی سالانه یک میلیارد دلار برای افراد می‌شود.

پس از لغو کارمزدهای سنگین مربوط به رومینگ، این دومین انقلاب کوچک اتحادیه اروپا به حساب می‌آید. این قانون جدید قدم بسیار مهمی در راستای سینگل مارکت برای پرداخت‌ها به حساب می‌آید و به این ترتیب کسب‌وکارهای اتحادیه اروپا و خارج اتحادیه اروپا در یک سطح یکسان و مشترک قرار بگیرند.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.