راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت پرداخت ملی هند به دنبال ایجاد راهکار بلاکچینی است

شرکت پرداخت ملی هند (NPCI) در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری بلاکچین به منظور بهبود تراکنش‌های دیجیتال است.

براساس گزارشات منتشرشده، این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری منبع باز، یک راهکار بلاکچینی انعطاف‌پذیر، آنی و قیاس‌پذیر را توسعه دهد و حتی پیشتر هم در همین راستا سند ابراز علاقه (EoI) را صادر کرد و از شرکت‌ها خواست تا راهکارهای بلاکچینی را در فضای پرداخت بیشتر توسعه و پرورش دهند.

NPCI یک شرکت غیردولتی است که توسط بانک مرکزی هند و انجمن بانک‌های هند پشتیبانی می‌شود و با همکاری و مشارکت 10 بانک ازجمله بانک دولتی هند، آی‌سی‌آی‌سی بانک و اچ‌اس‌بی‌سی توسعه پیدا کرده و در سال 2016 تعداد سهامدارانش به 56 بانک رسیده است.

در حالی که وضعیت ارزهای رمزنگری‌شده عمومی در کشور هند هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارد، بانک مرکزی این کشور اعلام کرده که به دنبال معرفی ارز دیجیتال مبتنی بر روپیه بانک مرکزی است تا از این طریق بتواند هزینه‌های سنگین سالیانه خود برای ضرب پول فیزیکی را کاهش دهد.

اما جدای از اینها این کشور در مورد فناوری بلاکچین شور و اشتیاق زیادی دارد. سال گذشته موسسه تحول ملی هند (NITI Aayog) روی راهکار بلاکچینی کار می‌کند که هدفش مبارزه با تجارت مواد مخدر در کشور است.

علاوه بر این، شورای اتحادیه هند، بازوی تصمیم‌گیری اجرایی که متشکل از مقامات ارشد دولتی است و توسط نخست وزیر نارندرا مودی رهبری می‌شود، گفته که به بانک صادرات و واردات کشور (اگزیم بانک) این امکان را می‌دهد تا با همکاری بانک‌هایی که در بلوک اقتصادی بریکس قرار دارند، روی فناوری بلاکچین تحقیق و جستجو کنند.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.