راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیش‌بینی صرف هزینه جهانی 4 هزار میلیارد دلاری روی حوزه فناوری اطلاعات در سال 2019

براساس گزارشات منتشرشده از سی‌ان‌بی‌سی، پیش‌بینی می‌شود که کل دنیا در سال 2019 هزینه 4 هزار میلیارد دلاری روی حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد. این آمار و ارقام از تحقیقات انجام‌شده توسط شرکت گارتنر ارائه شده است که اتفاقا این پیش‌بینی را هم کرده که شرکت‌ها در سال 2019 روی موضوع امنیت سایبری 125 میلیارد دلار هزینه کنند.

دلیل اصلی اینهمه هزینه از سمت شرکت‌ها هم این است که تهدیدات سایبری از هر جایی می‌تواند نشات بگیرد. به گفته جیم روث، مدیر ارشد امنیت سی‌وی‌اس هلث، این تهدید می‌تواند دامن‌گیر تمام صنایع شود.

گارمیت سین مدیر ارشد بازاریابی و اطلاعات در شرکت 7-Eleven می‌گوید که تغییر و تحولات دیجیتال با خواسته‌ها و نیازهای مشتریان آغاز شد و تغییر به سمت راه‌های دیجیتالی که مشتریان با استفاده از آنها بتوانند کارهای روزانه‌شان را انجام دهند، اتفاق غیرقابل اجتنابی است.

سین در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «بزرگترین تهدید برای من این است که مشتری را درک نکنم؛ اینکه مشتری امروز چه کسی است و در آینده چه کسی خواهد بود. آنچه دیگران آن را نادیده می‌گیرند و ما درمورد آن خیلی روشن و شفاف هستیم این است که کارتان را با دیجیتال شروع نکنید. خودتان را درگیر مشتری کنید و از نظر دیجیتالی فعال باشید.»

روث هم به نوبه خودش تهدیدات امنیت سایبری را موضوع رو به رشدی می‌داند که به این ترتیب صرف هزینه‌ها روی این موضوع باید نسبت به روند رو به رشد آن هماهنگ باشد. روث در ادامه می‌گوید: «اکثر مردم هنوز نمی‌دانند که مجرمان چقدر راحت و با استفاده از روش‌های ساده و اثبات‌شده، به سیستم‌های چندگانه دسترسی پیدا کنند. حتی میزان بسیار پایین موفقیت هم می‌تواند برای فعالیت مجرمان در سطح جهانی نقطه شروع خوبی باشد.»

به گفته متخصصان این حوزه، رایج‌ترین شیوه برای مجرمان استفاده از اعتبارهای دزدیده‌شده فرد برای دسترسی به یک سایت یا اپلیکیشن است چراکه اکثر افراد از یک کلیدواژه برای سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند و پیدا کردن و استفاده از این رمز برای مجرمان کار آسانی است.

خلاص شدن از شر این کلیدواژه‌ها ممکن است در این بخش کمک‌کننده باشد اما به گفته روث این مسیر بسیار طولانی خواهد بود.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.