راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون جوان / درباره جواد جاویدنیا سرپرست جدید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مهرماه امسال جواد جاویدنیا به‌عنوان سرپرست جدید معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور انتخاب شد. جاویدنیا مهم‌ترین برنامه‌های خود را با تاکید بر پایبندی به سیاست‌های دادستانی کل کشور در زمینه سالم‌سازی فضای مجازی و مقابله با مفاسد اخلاقی و اجتماعی در نظر گرفته است.

او با اشاره به این اهداف گفته است: «این مورد را با تبعیت کامل از قانون سیاست‌های دادستانی کل کشور دنبال خواهیم کرد و بنا نیست با حضور من تغییری در سیاست‌ها ایجاد شود.»

جاویدنیا حمایت از نرم‌افزارهای ملی را یکی از برنامه‌های مهم خود اعلام و تاکید کرد که این مورد یکی از مطالبات جدی رهبری است که در این معاونت نیز با جدیت دنبال می‌شود. جلوگیری از اخلال اقتصادی به‌وسیله فضای مجازی و مقابله جدی با کلاه‌برداری‌های اینترنتی و تلفنی از دیگر اقداماتی خواهد بود که او به‌عنوان سرفصل برنامه‌هایش اعلام کرده است.

جاویدنیا در نشست پیگیری جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به اینکه وظیفه اصلی پیشگیری از جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک به عهده بانک‌هاست، گفت: «با وجود کارایی بالای سامانه کاشف باید بگویم این سامانه پس از وقوع جرم تاثیرگذار است و هنوز این سامانه نتوانسته باعث بازگشت وجوه مردم شود. البته این سامانه در حال ارتقاست، ولی باید بیش از این به فکر پیشگیری از این جرائم باشیم.»

او ادامه داد: «کلاه‌برداری‌های اخیر در فضای مجازی ممکن است برای برخی خیلی ساده باشد، اما گاهی می‌بینیم کارمند بانک مرکزی یا رئیس یک بیمارستان در دام این کلاه‌برداران میافتد و در یکی از شهرها ۵۰ نفر مورد کلاه‌برداری تلفنی قرار گرفتند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.