راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره بیستم ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

بیستمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. ماهنامه عصر تراکنش به‌طور تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی، بانکداری، بورس و بیمه به تولید محتوا می‌پردازد. عکس روی جلد شماره اسفندماه این مجله به مرتضی انواری بنیان‌گذار مدرسه عالی کامپیوتر اختصاص دارد. باغبان پرشور، روزهای نا امیدی عنوان تیتر یک گزارش مجله است.

«راز عبور از طوفان» عنوان یادداشت این شماره رضا قربانی است. سردبیر ماهنامه عصر تراکنش در این یادداشت درباره چهره تاثیرگذار ولی نه چندان شناخته شده مرتضی انواری نوشته است. او در بخشی از گزارش خود آورده است: «گمنام بودن دکتر مرتضی انواری برای نسل جدید بیشتر از اینکه ناراحت کننده باشد، نگران کننده است. نسلی که تاریخ ندارد، چیزی ندارد!»

یادداشت «روزگار ناگزیری دگرگونی‌ها» نوشته احمد میردامادی، کارشناس ارشد پرداخت الکترونیک در شماره این ماهنامه به این موضوع پرداخته که آینده آرام‌تر از 20 یا 30 سال گذشته نخواهد بود؛ برای روزها سخت‌تر آماده هستیم؟

در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از ولی‌الله فاطمی، جواد جاویدنیا و امیرحسین داوودیان دیده می‌شود.

بخش فوکوس ماهنامه به تصاویری از حضور شرکت‌های توسن، تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و پرداخت الکترونیک سداد در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اختصاص یافته است.

پنل «بانکداری؛ آیا دیجیتال؟» در هشتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت برگزار شد و محدثه ده‌باشی در مورد این پنل و وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور نوشته است.

پنل‌های «پرونده‌ای برای بانکداری باز»، «درآمدهای کارمزدی و بانکداری الکترونیک» و «اتحاد استراتژیک بانک‌ها» از دیگر نشست‌های برگزارشده در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک بودند که مینا حاجی گزارش آنها را در شماره این ماه عصر تراکنش نوشته است.

فاطمه قوتی در گزارش یک این شماره ماهنامه عصر تراکنش از زندگی و سرنوشت بنیان‌گذار مدرسه عالی کامپیوتر نوشته است. او در این گزارش به این پرداخته که مرتضی انواری چگونه مدرسه عالی کامپیوتر را راه‌اندازی کرده، چه تاثیری بر حوزه فناوری اطلاعات گذاشته، چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و دیگران درباره او چه گفته‌اند.

«نگاه‌ها به فناوری بلاکچین» عنوان گزارشی از پنل «چرا انقلاب؟ چرا بلاکچین؟» است که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد. شماره این ماه عصر تراکنش در گزارشی از این پنل به این پرداخته که آیا می‌توانیم دو واژه بلاکچین و انقلاب را کنار هم بگذاریم؟

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌آفرینان نیک‌اندیش، ایمان برادری درباره تحول دیجیتال با ITIL4 نوشته است. در این مطلب به این موضوع اشاره شده که ITIL 4 رویکردی نظام‌مند برای دستیابی به تحول دیجیتال است.

«تلاش برای فهماندن» عنوان گزارشی از مینا حاجی است. این مطلب در مورد پنل «با رمزینه‌ها چه کنیم؟» است که در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شده است.

در سال 1398 برای حل چه چالش‌هایی در صنعت بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت باید آستین‌هایمان را بالا بزنیم؟ آرش ترابی در مصاحبه با صاحب‌نظران صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور، این سؤال را از آنان پرسیده است.

در پنل «چالش‌های اجتماعی بانکداری الکترونیک» که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، از مشکل قانون‌گذاری، عدم فرهنگ‌سازی و غیره صحبت شد که محدثه ده‌باشی گزارش این پنل را در شماره بیستم ماهنامه عصر تراکنش نوشته است.

تراکنش‌های مشکوک بانکی موضوع جدیدی نیست و سال‌های سال است این اختیار قانونی به استناد ماده 231 بر عهده سازمان مالیاتی است. در میزگرد «شناسایی تراکنش‌های مشکوک» در همایش بانکداری الکترونیک به این موضوع پرداخته شد که مشروح آن در این شماره منتشر شده است.

در بخش جهان این شماره ماهنامه به گزارش تصویری از کنگره جهانی MWC19 اشاره شده است. در بخش چهره‌های جهان فرشته فروغ، جینی رومتی، نیکلای اشکیلوف، سونگون لی، دوئنا بلامستروم و تایلر وینکلوفس معرفی شده‌اند.

صنعت بیمه در سال ۲۰۳۰ دستخوش تحولات بسیار گسترده‌ای خواهد شد. ثنا جهاندار مطلبی را درباره تأثیر هوش مصنوعی بر آینده صنعت بیمه ترجمه کرده که در شماره این ماه از عصر تراکنش منتشر شده است.

در بخش دیگر جهان این ماهنامه 10 روند شکل‌دهنده فین‌تک در سال آتی مرور و صدرنشین‌های فین‌تک 2019 معرفی شده است.

انیگما؛ استارت‌آپی که نقشه داده لحظه‌ای از اقتصاد جهانی را تهیه می‌کند. در بخش جهان این شماره درباره این استارت‌آپ توضیح داده شده است.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه و به قیمت ۴۰ هزار تومان هر ماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار، طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.