راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش ولزفارگو، پی‌پل و دیسکاور برای جذب سرمایه برای زنان کارآفرین

شرکت‌های ولزفارگو، پی.‌پل و دیسکاوردر تلاش برای تامین و ارائه سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای استارت‌آپ‌های فین‌تکی است که به دست زنان راه‌اندازی شده است.

لیزا فرزیر، رئیس بخش نوآوری ولزفارگو در مصاحبه‌ای گفت: «پول‌های بسیاری از جانب صندوق‌های تامین سرمایه خطرپذیر در صنعت فین‌تک وجود دارد. اما چالش موجود، تلاش برای ایجاد اعتماد به نفس در بین زنان بنیان‌گذار است که بتوانند کارشان را در معرض نمایش قرار دهند و برای جذب این پول‌ها بجنگند. بیشتر چیزی که ذهن این زنان درگیرش است این است که نمی‌توانند پولی به دست بیاورند.»

زنان بنیان‌گذار استارت‌آپ‌ها نسبت به مردان بنیان‌گذار سرمایه کمتری به دست می‌آورند. در سه‌ماهه سوم سال 2018، تنها 14 درصد از تامین سرمایه‌های جهانی انجام‌شده به استارت‌آپ‌های تاسیس‌شده توسط زنان اختصاص داده شده است.

لیزا فرزیر

چند وقت پیش رویدادی به اسم بنیان‌گذاران زن در پیچ زنده فین‌تک توسط شرکت Quesnay و در دفتر پی‌پل سوهو برگزار شد که این شرکت درواقع برگزارکننده هکاتون‌ها، Ideathons با همراهی یک سری شتابدهنده‌ها است.

جنیفر برن نماینده شرکت Quesnay می‌گوید: «هفت سالی است که ما مسابقات نوآوری برگزار می‌کنیم و چیزی که توجه ما را به خود جلب کرده این است که 95 درصد شرکت‌کنندگان را کارآفرینان مرد تشکیل داده‌اند. از آنجایی که نمی‌توانستیم دلیل انی اتفاق را درک کنیم به همین خاطر خواستیم برنامه‌ای برای زنان بنیان‌گذار در صنعت فناوری ترتیب دهیم تا حس اعتماد به نفس، دریافت پاداش، حمایت و پشتیبانی را در آنها زنده کنیم.»

این برنامه برای اولین بار در سال 2017 برگزار شد و امسال شرکت‌های ولزفارگو، پی‌پل و دیسکاور نیز از آن حمایت کردند. در این رویداد پنج نفر از زنانی که مدیرعاملی برخی از این شرکت‌ها را برعهده دارند، نرم‌افزارهایشان را پیچ کردند. این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

شرکت اینکام کنداکتور (Income Conductor) به مشاوران ثروت کمک می‌کند تا بتوانند از مشتریان در مدیریت پولشان برای دوره بازنشستگی‌شان حمایت کنند. اووال مانی (Oval Money) ارائه‌دهنده اپلیکیشن مدیریت مالی برای فریلنسرها است. اپلیکیشن اوز (Oze) هم به مدیریت مالی کسب‌وکارهای کوچک در آفریقا کمک می‌کند. سیمند (Symend) در حوزه تجزیه و تحلیل‌های رفتاری فعالیت دارد و شرکت یونست (U-Nest) هم به افراد 529 برنامه برای پس‌انداز هزینه تحصیل دانشگاه فرزندانشان ارائه می‌دهد.

به گفته فرزیر، که خودش بنیان‌گذار استارت‌آپی به نام The Bay Citizen است و بعدا هم عهده‌دار سمت مدیر ارشد دیجیتال در کامن‌ولت بانک استرالیا شد، تاسیس و راه‌اندازی یک شرکت کار بسیار سختی است و نیازمند پشت کار و ثابت قدمی بسیاری است.

در این رویداد، ولزفارگو اعلام کرد که دو فین‌تک جدید را وارد شتابدهنده فین‌تک خود کرده است. یکی از این استارت‌آپ‌ها نرم‌افزار توسعه‌دهنده انطباق رگولاتوری به نام Ascent Regtech است و دیگری استارت‌آپی به نام موتیو (Motiv) که ارائه‌دهنده حلقه‌ای است که علاوه بر نظارت سلامت کاربر، از آن می‌توان برای احراز هویت و احتمالا انجام پرداخت نیز استفاده شود.

منبع: Payments Source

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.