راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی «ملی بازار» را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی اجرا می‌کند

در راستای تحقق اهداف اقتصادی دولت در حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی و اعطای تسهیلات فروش اقساطی برای کالاهای با دوام با نرخ ویژه طرح «ملی بازار» در قالب تلفیقی از معاملات برخط و ارتباط تولیدکننده به مصرف‌کننده توسط بانک ملی ایران مطرح شده است.

شرکت‌ها می‌توانند با قرارداد با بانک ملی خدمات رفاهی خود مانند بن خرید کالا یا لباس را از طریق این شبکه در اختیار مشتریان قرار دهند. در این طرح قرار است با اختصاص تسهیلات با نرخ‌های جذاب به مصرف‌کنندگان تولیدات داخلی، شرایط لازم برای فروش کالا و رونق کسب‌وکار بنگاه‌های تولیدی و تجاری فراهم شود.

در این طرح هم از فروشگاه‌های مجازی امکان خرید وجود دارد هم فروشگاه‌های واقعی اما اعتبار اختصاص داده شده قابل نقد کردن نیست. در صورت مرجوعی کالای خریداری شده، مبلغ خرید با کسر کارمزد به اعتبار مشتری افزوده می‌شود.

عضو «ملی بازار» می‌تواند تا میزان مشخصی که به آن «سقف اعتباری» گفته می‌شود از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به آن اختصاص داده شده است با حداکثر اعتبار پانصد میلیون ریال از شرکت‌های طرف قرارداد خرید کرده و بدهی خود را به صورت یک‌جا یا اقساط پرداخت کند.

این محصول بر اساس استانداردهای بین‌المللی و داخلی و موارد قانونی به گونه‌ای طراحی شده است که اگر دارنده کارت بدهی خود را به صورت یک‌جا (نسیه دفعی) در پایان دوره خرید (حداکثر ۳۰ روز) و در طول دوره تنفس پرداخت کند. سود و کارمزد دوره خرید حذف می‌شود.

همچنین در صورتی که عضو سامانه تصمیم بگیرد اعتبار مصرف شده را به صورت اقساطی پرداخت کند، بدهی او به تسهیلات مرابحه تبدیل و اصل اعتبار مصرفی، سود دوره خرید و سود تسهیلاتی محاسبه شده را طی مدت معین پرداخت خواهد کرد.

در این محصول درآمد مورد نظر علاوه بر دریافت آبونمان سالانه (اعتبار تخصیصی) و سود تسهیلاتی، از طریق اعمال کارمزد پذیرندگی به صورت توافقی حاصل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.