راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند چهار ارز رمزنگاری‌شده در این کشور را تایید کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند خبر از چهار ارز رمزنگاری‌شده تاییدشده داد که افراد می‌توانند از این ارزها برای انجام دادوستد در کشور استفاده کنند. هرچند که بخش قانون‌گذاری مواردی ازجمله نقدینگی بازار کافی و موردنیاز و سیستم غیرمتمرکز با طراحی مناسب را نیز در نظر گرفته است.

به گفته این کمیسیون در حال حاضر این چهار ارز رمزنگاری‌شده مورد تایید عبارت‌اند از بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و استلار. البته رگولاتور این حوزه به خوبی مشخص کرده که موردتایید بودن این ارزها بدان معنا نیست که بتوان از آنها برای پرداخت وام و بدهی نیز استفاده کرد.

روزنامه بانکوک پست توضیح می‌دهد که ضابطه و معیار اصلی که کمیسیون برای ارزهای رمزنگاری‌شده اعلام کرده شامل نقدینگی مناسب بازار، سیستم غیر متمرکزی که به خوبی طراحی شده باشد و اینکه امکان خرید این ارزها توسط یکدیگر نیز وجود دارد.

گویا این لیست ارائه‌شده جایزگین لیست قدیمی‌تری است که ژوئن سال گذشته اعلام شد و نام برخی از ارزهای رمزنگاری‌شده از این لیست خط زده شد.

این کشور در حال حاضر سه صرافی رمزنگاری‌شده مجاز و یک کارگزاری فعال در این حوزه دارد. ماه ژانویه کمیسیون بورس و اوراق بهادار به شرکت‌های حوزه رمزنگاری‌شده‌ای که قبل از مقررات‌گذاری این حوزه، شروع به فعالیت کردند، مجوز داد.

این سه صرافی مجاز عبارت‌اند از صرافی بیت‌کوین، صرافی آنلاین بیت‌کاب و ساتنگ و تنها کارگزار رسمی این حوزه هم کوینز نام دارد.

درخواستی که برای ارائه مجوز به صرافی‌های این حوزه توسط طرافی دیجیتال آسیای جنوبی کش2کوین و کوین اسِت ابتدا رد شد اما به گفته این کمیسیون، این رد شدن به این معنا نیست که این صرافی‌ها حق و امتیاز دریافت مجوز در آینده را نخواهند داشت.

به تازگی شرکت بیت‌پوینت ژاپن اعلام کرد که از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند چهار مجوز برای شروع فعالیت صرافی رمزنگاری‌شده بیثرب این شرکت، که در واقع شعبه تایلندی این شرکت است، را دریافت کرد.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.