راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی، از تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF استقبال کرد

کارگروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست ماه اکتبر خود، با تمدید ۴ ماهه مهلت ایران برای تکمیل تعهداتش موافقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این کارگروه در پایان نشست ماه اکتبر خود اعلام کرد ایران تا ماه فوریه مهلت خواهد داشت تا اصلاحات را تکمیل و نظام مالی خود را با استانداردهای جهانی هماهنگ کند.

در بیانیه FATF آمده است: «کارگروه ویژه اقدام مالی در نشست این هفته خود تصمیم گرفت تا به تداوم تعلیق اقدامات متقابل رای دهد بااین‌حال کارگروه از این که بخش عمده برنامه اقدام ایران ناتمام باقی مانده است دلسرد است و از ایران انتظار دارد تا مسیر اصلاحی را هر چه سریع‌تر تکمیل کند.»

 

استقبال بانک مرکزی از تمدید فرصت

روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تقدیر از نهادهای تصمیم‌گیر کشورمان که با تصویب دو لایحه اصلاح قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم، زمینه تمدید مجدد تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران را موجب شدند، از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) استقبال کرد. روابط عمومی بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد دو لایحه باقی‌مانده نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

روابط عمومی بانک مرکزی همچنین اعلام کرد با اینکه ابزار اعلام‌شده از طرف سه کشور اروپایی برای تجارت و کانال مالی با ایران بسیار کمتر از تعهد اروپایی‌ها برای جلوگیری از شکست برجام است، لیکن برای نشان دادن تعامل به‌زودی شرکت متناظر با آن را که در جریان تأسیس است، جهت شروع همکاری با اروپا معرفی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.