راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنتونیو اورتا اوزوریو مدیرعامل بانک لویدز را بیشتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش / آنتونیو اورتا اوسوریو کارآفرین، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی 54ساله پرتغالی است که در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل بانک لویدز فعالیت می‌کند. او فارغ‌التحصیل رشت مدیریت کسب‌وکار در دانشکده کسب‌وکار اینسید است و در سال 2003 نیز برنامه مدیریت پیشرفته (AMP) را در دانشکده کسب‌وکار هاروارد سپری کرد.

او در سال 2011 وارد گروه بانکداری لویدز شد و در همان سال هم مدیرعاملی بانک را برعهده گرفت. قبل از ورود به لویدز او سابقه حضور در بانک‌های گلدمن ساکس، سیتی‌بانک، بانک انگلستان و گروه سانتاندر را نيز داشت. اوزوریو در سال 2013 توانست جایزه یورومانی را برای برترین بانکدار سال دریافت کند.

اورتا اوزوریو در سال 2015 به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره کلکسیون هنر والاس در لندن انتخاب شد. تاریخچه تاسیس این بانک به سال 1765 برمی‌گردد که دکمه‌سازی به نام جان تایلر و معامله‌کننده‌ای به نام سامسون لویدز یک کسب‌وکار بانکداری خصوصی در بیرمنگهام به راه‌ انداختند و اولین شعبه آن هم در سال 1864 در همان شهر تاسیس شد.

در سال‌های 2015، 2016، 2017 و 2018 کلاهبرداری‌های ایمیل فیشینگ به مشتریان بانک لویدز ارسال شد. گرچه این ایمیل‌ها هیچ ارتباطی با خود بانک ندارد، ولی با نام دامنه بانکی به کاربران فرستاده می‌شد که معمولا حاوی یک کد تایید اعتبار هم بودند که به‌عنوان یک عامل ردگم‌کنی ایفای نقش می‌کرد و فرستنده می‌توانست در لینک‌هایی که در ایمیل برایشان ارسال شده بود، اطلاعات بانکی خودش را وارد کند؛ به این ترتیب خیلی‌ها مبالغ بسیاری پول از دست دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.