راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی کلیتون رئیس هیات‌مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را چقدر می‌شناسید؟

ماهنامه عصر تراکنش / والتر جوزف جی کلیتون متولد سال 1966 و یک وکیل آمریکایی است که در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت می‌کند.

در ژانویه 2017، دونالد ترامپ، کلیتون را به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره این کمیسیون پیشنهاد داد و در نهایت در ماه مه همان سال، کلیتون به سمت رئیس هيات‌مدیره کمیسیون منصوب شد. اولین موضوعی که کلیتون به‌عنوان رئیس ‌هیات‌مدیره روی آن تمرکز کرد موضوع منافع بلندمدت سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی آمریکا بود.

او همچنین نگرانی‌هایش را درباره کاهش تعداد شرکت‌های دولتی ایالات متحده و همین‌طور مسائل مربوط به حقوق اوراق بهادار مرتبط با فناوری دفاتر کل توزیع‌شده، ارزهای رمزنگاری‌شده و عرضه اولیه ارزها ابراز کرد. او اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار قوانین ثابت و استواری دارد که در طول زمان هم توانسته خودش را ثابت کند و این قوانین کمیسیون نیست که باید در برابر فناوری‌های جدید تغییر کند بلکه این فناوری‌های جدید مانند ارزهای رمزنگاری‌شده هستند که باید خودشان را در غالب قوانین ما بگنجانند.

البته برخی هم پیش‌بینی کرده‌اند که او با کاهش چارچوب قانون‌گذاری شرکت‌های عمومی به‌دنبال ساده‌سازی روند تشکیل سرمایه و تشویق بیشتر برای عرضه اولیه سهام شرکت‌هاست. اتفاقا او سابقه درخشانی در کمک به جذب سرمایه از طریق عرضه اولیه سهام برای شرکت‌هایی از جمله گروه علی‌بابا، الی فایننشیال، مدیریت سرمایه اوک‌تری، شبکه بلک‌هاوک و… داشته است.

کلیتون دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه کمبریج است و مدرک جی‌دی یا دکترای حرفه‌ای خود در حقوق را از دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده و سابقه حضور در انجمن گلف متروپولیتن که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن‌های گلف آمریکاست را هم دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.