راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ریختن اینترنت اشیاها در بلاکچین‌ها

کارشناس گفت: «در سال‌های آتی شاهد ادغام تکنولوژی‌های بلاکچین و اینترنت اشیا خواهیم بود. به این صورت که ممکن است شما صبح با ماشین خود از خانه بیرون بزنید ولی رانندگی نکنید و راننده‌ای هم در اختیار نداشته باشید. ماشین خودش شما را می‌رساند و برمی‌گردد.»

به گفته کارشناس، اینترنت اشیا و بلاکچین به نوعی از بلوغ رسیده‌اند که اتومبیل پس از رساندن شما، به پمپ بنزین می‌رود و خودش بنزین می‌زند. او ادامه داد: «اتومبیل پرداخت بنزین را با فناوری بلاکچین و با استفاده از کیف پول بلاکچینی انجام می‌دهد. بعد از پرشدن باک، او مستقیم به خانه برمی‌گردد و هر ساعتی که راننده‌اش خواست به دنبال او می‌آید.»

صحبت‌های بالا توسط یک کارشناس در برنامه‌ای رسمی، مرا به فکر فرو برد. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده تعداد زیادی خودروی بدون سرنشین به ماشین‌های تک‌سرنشین اضافه خواهد شد و ترافیک سنگین و سنگین‌تر می‌شود. بیایید یک روز در زمان آینده را با هم مرور کنیم:

سام از خواب بیدار می‌شود. دستی به سر و رویش می‌کشد.‌ پرده‌ها خودشان کنار می‌روند. تلویزیون خودش روشن می‌شود و به سام صبح بخیر می‌گوید. سام در حالی که در حمام به رویش باز می‌شود، با دست مخالف آب پرتقالی دریافت می‌کند.

حالا سام در حمام است. دمای آب جوری تنظیم شده که او یک دوش خوشایند می‌گیرد. از حمام بیرون می‌رود و ماشین به او گوشزد می‌کند که دم در، منتظر اوست. سام از او می‌پرسد که چقدر بنزین داری و ماشین به او علامت یک‌چهارم را نشان می‌دهد.

سام در حال خوردن صبحانه است و از ماشین می‌خواهد خودش تنها به پمپ بنزین برود. ماشین از سام می‌پرسد که چه ساعتی و کجا‌ وعده کنیم. قرار می‌گذارند که ساعت ۷:۳۰ دم در هم را ببینند.

ماشین راه می‌افتد. ترافیک سنگینی است. ماشین به سام پیام می‌دهد که با توجه به شلوغی خیابان، احتمالا ۷:۳۰ نمی‌تواند به خانه بازگردد. او از سام می‌خواهد بیست دقیقه مانده به هشت، ضلع شرقی میدان ونک بغل ایستگاه تاکسی هم را ببینند.

در صف پمپ بنزین یک ماشین با چندسرنشین جوان ناخوش‌احوال، با ماشین سام مماس می‌شوند. ماشین سام بوق بلندی می‌زند و جوان‌ها با عصبانیت از ماشین پیاده می‌شوند.

روی شیشه ماشین نوشته می‌شود: «لطفا نزدیک نشوید. من به سیستم‌های دور زدن تحریم، بلاکچین در روابط عمومی، بلاکچین در درگیری‌های عمومی و چند سیستم دیگر مسلح هستم. برای دیدن سیستم‌های بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.»

جوان‌ها در حالی که ترسیده‌اند، خود را خونسرد نشان می‌دهند و به ماشین‌شان برمی‌گردند. ماشین سام بعد از پرداخت توسط بلاکچین، گاز ماشین را می‌گیرد و به سمت ونک می‌راند.‌

در راه یک عابر پیاده با بی‌احتیاطی وسط خیابان می‌دود و ماشین روی شیشه‌اش فحشی ملایم می‌نویسد. سام موارد عصبانیت ماشین را شخصی‌سازی کرده است.

سام که تمام مراحل دعوا را رصد کرده است، بیش از پیش به ماشین خود افتخار می‌کند. پول زیادی خرج کرده تا کار به این جا برسد .او به جلسه می‌رسد. ماشین را مرخص می‌کند و به او می‌فهماند که ساعت یک، دم دفتر به دنبال او بیاید.

ماشین سر راه با تکنولوژی بلاکچین چند تحریم را از سر راه برمی‌دارد و با چند نفر کل‌کل می‌کند. سپس در انتطار سام، فضای خود را برای او گرم می‌کند. هم‌زمان سام در جلسه دست‌هایش را در هوا تکان می‌دهد و برای حاضران از محاسن اینترنت اشیا و بلاکچین می‌گوید.

سام بعد از گذراندن برنامه‌های خود به خانه برمی‌گردد. قبل از خواب سعی می‌کند گه کمی فکر کند. هرچه به خود فشار می‌آورد، چیزی به ذهنش نمی‌رسد. نگران می‌شود. فکر کردن برای سام غیر ممکن به نظر می‌رسد. تلویزیون را روشن می‌کند و سپس می‌خوابد.

1 دیدگاه
  1. سارا ستوده می‌گوید

    خیلی هم خوب.
    فقط ببخشید شماره سام رو نداری؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.