راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عملکرد سه ماهه چهارم و عملکرد سالیانه منتهی به سال ۲۰۱۸ پی‌پال منتشر شد / درآمد پی‌پال برابر با ۱۵٫۴۵ میلیارد دلار بوده است

با توجه به دیدگاهی بنیادی که دسترسی به خدمات مالی را ایجادکننده فرصت می‌داند، هولدینگ پی‌پال با نشانه نزدک «PYPL» در حال دموکراتیک سازی خدمات مالی و نیرومندسازی مردم و کسب‌وکارها برای ورود و موفق شدن در اقتصاد جهانی است. هولدینگ پی‌پال چندی پیش گزارش عملکرد سه‌ماهه چهارم و صورت‌های مالی سالیانه منتهی به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی زیبال، پلتفرم پرداخت دیجیتال «با ما» (پلتفرم در واقع چارچوبی از تکنولوژی است که به تکنولوژی‌های دیگر اجازه اجرا می‌دهد) برای ۲۶۷ میلیون صاحب حساب فعال PayPal، اطمینان از اتصال و تعامل با روش‌های جدید و قدرتمند را به صورت آنلاین یا بر روی اپلیکیشن تلفن همراه، فراهم می‌کند.

رییس و مدیرعامل پی‌پال می‌گوید: «ما در سال ۲۰۱۸، معیارهای جدیدی را برای محاسبه درآمد، حساب‌های کاربری فعال جدید و تعامل در سراسر پلتفرم تعیین کردیم. ما تولید محصولات جدیدی را آغاز کردیم و روابط موجود را تقویت کرده و وارد شراکت‌های جدید با تاثیرگذارترین برندهای جهانی در زمینه‌های فناوری، خرده‌فروشی وتامین مالی شده‌ایم. امروزه دارای بیش از ۲۶۷ میلیون مشتری فعال هستیم که از این رقم ۲۱ میلیون حساب‌های تجاری هستند. قصد داریم تا با تکیه بر نقاط قوت خود، رهبری خود به عنوان پلتفرم پیشرو پرداخت‌های دیجیتال بازار را گسترش دهیم.»

پی‌پال با استفاده از ترکیبی از نوآوری‌های تکنولوژیکی و مشارکت‌های استراتژیک، راه‌های بهتری برای مدیریت و انتقال پول ایجاد کرده و در هنگام ارسال پول (پرداخت یا دریافت) انتخاب‌های بیشتری ارائه می‌دهد و انعطاف‌پذیری بالاتری دارد. پلتفرم‌های پی‌پال که شامل Braintree، Venmo، Xoom و iZettle هستند و در بیش از ۲۰۰ بازار در سراسر جهان مشغول به فعالیت می‌باشند، به مشتریان و بازرگانان اجازه می‌دهند تا پول‌های خود را در بیش از ۱۰۰ کشور با ارزهای متفاوت مدریت کرده و بتوانند ارز را در ۵۶ کشور واریز و حساب‌های پی‌پال خود را در ۲۵ کشور متفاوت تراز کنند.

سود هر سهم (EPS) محاسبه‌شده به روش اصول حسابداری و گزارش‌گیری مالی پذیرفته همگانی (GAAP) با ۱۶ درصد رشد به ۱٫۷۱ دلار و سود هر سهم محاسبه‌شده با روش‌های دیگر با ۲۸ درصد رشد به ۲٫۴۲ دلار رسیده است. تعداد حساب‌های کاربری فعال با ۱۷ درصد رشد در پایان سال به ۲۶۷ میلیون دلار رسیده است. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، ۱۳٫۸ میلیون حساب خالص جدید اضافه‌شده‌اند که ۲٫۹ میلیون آن‌ها از دارایی‌ها و مالکیت‌های جدید شرکت حاصل‌شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پی‌پال، می‌توانید مقاله مقایسه استرایپ و پی‌پال را مطالعه کنید.

 

نکات مالی سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸

  • درآمد پی‌پال برابر با ۴٫۲۳ میلیارد دلار بوده است
  • رشد درآمد پی‌پال بالغ بر ۱۳ درصد و بر پایه اصول حسابداری و گزارش‌گیری مالی پذیرفته همگانی (GAAP)، بر پایه قیمت تفاهم شده برای تبادل ارز خارجی (Foreign exchange spot یا FXN)
  • رشد درآمدی ۱۴ درصدی غیر GAAP، در مبنای قیمت تفاهم شده برای تبادل ارز خارجی (Foreign exchange spot یا FXN)
  • حاشیه عملیاتی ۱۴٫۲ درصدی GAAP و ۲۱٫۶ درصدی غیر GAAP
  • سود هر سهم (EPS) محاسبه‌شده با اصول پذیرفته‌شده حسابداری (GAAP) در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، به ۰٫۴۹ دلار رسیده که این رقم در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، ۰٫۵۰ دلار بوده است. برتری ۰٫۱۰ دلاری این رقم در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به دلیل انباشت سرمایه (credit receivables) در بخش حسابداری فروش بوده است. مشتریان به خصوص مشتریان آمریکایی به سبب تصویب قانون کسری‌های مالیاتی و فعالیت‌های اشتغال‌زایی (Tax Cuts and Jobs Act of 2017) توانستند از برخی معافیت‌های مالیاتی بهره برده و به این ترتیب، پول بیشتر در حساب‌های پی‌پال ماندگار شد.
  • رشد ۲۶ درصدی سود هر سهم محاسبه‌شده از روش غیر GAAP تا رقم ۰٫۶۹ دلار

 

نکات برجسته عملیاتی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸

  • ۱۳٫۸ میلیون حساب خالص فعال جدید که در مقابل سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، ۸٫۷ میلیون رشد داشته است. ۲٫۹ میلیون از حساب‌های جدید به دلیل خرید Hyperwallet و iZettle به مشتریان پی‌پال اضافه شده‌اند.
  • ۲٫۹ میلیون عملیات پرداخت پی‌پال (افزایش ۲۸ درصدی).
  • ۳۶٫۹ عملیات پرداخت پی‌پال به ازای هر حساب کاربری فعال با پیشینه دوازده‌ماهه (افزایش ۹ درصدی).

 

نکات برجسته مالی سال ۲۰۱۸

  • درآمد پی‌پال برابر با ۱۵٫۴۵ میلیارد دلار بوده است.
  • رشد ۱۸ درصدی درآمد پی‌پال به صورت GAAP بر مبنای نقدی نقطه‌ای و ۱۷ درصدی برمبنای قیمت تفاهم شده برای تبادل ارز خارجی (Foreign exchange spot یا FXN).
  • رشد ۱۸ درصدی درآمد غیر GAAP سال ۲۰۱۸ تأثیر منفی ۳٫۵ درصدی بر روی درآمد داشته است.
  • حاشیه عملیاتی GAAP برابر با ۱۴ درصد با حاشیه عملیاتی غیر GAAP مساوی با ۲۱.۷ درصدی.

 

نکات برجسته عملیاتی کل سال ۲۰۱۸

  • افزایش حساب‌های فعال تا ۲۶۷ میلیون حساب که نشانگر افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل به دلیل ۳۸٫۷ میلیون حساب فعال خالص جدید می‌باشد.
  • افزایش ۲۷ درصدی تراکنش‌های پرداخت پی‌پال و رسیدن به رقم ۹٫۹ میلیارد تراکنش.
  • افزایش ۲۷ درصدی حجم پرداخت پی‌پال و رسیدن آن به رقم ۵۷۸ میلیارد دلار.
  • تعداد تراکنش‌ها به ازای هر حساب فعال در یک دوره دوازده‌ماهه با افزایشی ۹ درصدی، به عدد ۳۶٫۹ تراکنش رسیده است.

 

نکات کاربران کلیدی تجاری پی‌پال

  • کل حجم مبادلاتی (Total Payment Volume) پی‌پال در سه‌ماهه چهارم سال، ۱۶۴ میلیارد دلار بوده است که نسبت به این برهه در سال ۲۰۱۷، ۲۳ درصد رشد داشته است. رشد این مورد در پایه تبادل ارز خارجی ۲۵ درصد بوده است.
  • حجم خدمات تجاری در سه‌ماهه چهارم سال، ۲۹ درصد رشد داشته است.
  • رشد حجم بازارگاه‌های eBay بر پایه تراز تجاری خارجی، نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ یکنواخت بوده و در نتیجه آن می‌توان شاهد رشد ۱۰ درصدی در کل حجم مبادلاتی (Total Payment Volume) در سه‌ماهه چهارم بوده است.
  • رشد حجم مبادلات شخص به شخص (P2P) در کل سال، با ۴۶ درصد رشد به عدد ۳۹ میلیارد رسیده است که نشان دهنده ۲۴ درصد رشد کل حجم مبادلاتی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ می‌باشد.
  • Venmo در سه‌ماهه چهارم سال تقریبا ۱۹ میلیارد دلار حجم مبادلاتی را از بستر خود عبور داده و ۸۰ درصد رشد داشته است. کل حجم مبادلاتی کل ۲۰۱۸ این شرکت ۶۲ میلیارد دلار می‌باشد.
  • دسترسی قوی پلتفورم پی‌پال در تلفن‌های همراه و افزایش حجم مبادلات با تلفن همراه تا ۴۰ درصد و ۴۱ درصد افزایش کل حجم مبادلاتی مبادلات موبایلی.

 

چشم‌انداز مالی پی‌پال در سال ۲۰۱۹

پی‌پال انتظار دارد تا رشدی ۱۶ الی ۱۷ درصدی بر پایه نقدی و FX داشته باشد؛ رقمی در حدود ۱۷٫۸۵۰ الی ۱۸۱۰۰ میلیارد دلار.
انتظار می‌رود درآمد پی‌پال به صورت GAAP به ازای هر سهم رقیق‌شده (هر سهم پس از افزایش سرمایه از طریق فروش مجدد سهام) بین ۱٫۸۳ دلار و ۱٫۹۳ دلار و همچنین درآمد پی‌پال در حالت غیر GAAP به ازای هر سهم رقیق‌شده بین ۲٫۴۸ دلار و ۲٫۹۱ دلار باشد.

مقادیر بالای تخمین زده‌شده غیر GAAP برای دوازده‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، منعکس‌کننده تعدیلاتی در حدود ۱٫۳۰ تا ۱٫۴۰ میلیارد دلار است، در درجه اول نشان‌دهنده هزینه‌های جبران خسارت بر پایه انباشت سهام تخمین زده‌شده و مالیات‌های سیاه پرداخت (حقوق و پرداختی‌ها) مربوطه در گستره ۱٫۰۵ تا ۱٫۱۱ میلیارد دلار است. نتایج GAAP و غیر GAAP تخمین زده‌شده تقریبا شامل ۱٫۵ درجه رشد درآمد پی‌پال و ۰٫۰۸ الی ۰٫۱۰ دلار ترقیق سهام از طریق مالکیت‌هایی است که در سال ۲۰۱۸ تعطیل‌شده‌اند.

 

راهنمای درآمد و سود پی‌پال در سه‌ماهه اول ۲۰۱۹

انتظار می‌رود درآمد پی‌پال رشدی ۱۱ الی ۱۲ درصدی در نرخ‌های نقدی فعلی و ۱۱ الی ۱۳ درصد بر پایه تراز تجاری خارجی خنثی داشته باشد. چیزی در حدود ۴٫۰۸ الی ۴٫۱۳ میلیارد دلار.

پی‌پال انتظار دارد تا عایدات GAAP، به ازای هر سهم رقیق‌شده در گسترهٔ ۰٫۴۲ الی ۰٫۴۵ دلار و برای غیر آن، ۰٫۶۶ الی ۰٫۶۸ دلار باشد.
مقادیر غیر GAAP پیش‌بینی‌شده در سه‌ماهه پایانی ۳۱ مارس ۲۰۱۹، تغییرات تقریبا ۳۸۵ تا ۴۱۵ میلیون دلار را نشان می‌دهد که عمدتا نشان‌دهنده هزینه‌های جبران خسارت بر اساس تخمین‌ها و مالیات مربوط به حقوق و دستمزد در محدوده ۲۸۵ تا ۳۰۰ میلیون دلار است.
نتایج GAAP و غیر GAAP تخمینی شامل تقریبا ۱٫۵ برابر رشد درآمد پی‌پال و حدود ۰٫۰۲ تا ۰٫۰۳ دلار رقت از دستاوردهایی است که در سال ۲۰۱۸ بسته‌شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.