راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داوودیان: دهه 90 دهه استارت‌آپ‌هاست

اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران 25 و 26 بهمن‌ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در روز اول این مراسم، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد، امیرحسین داوودیان در سالن اصلی در مورد «نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصادی کشور» توضیحاتی ارائه داد.

داوودیان در ابتدا در موردفعالیت‌های کسب‌وکارهای ایرانی در دهه‌های گذشته صحبت کرد و دهه ۹۰ شمسی را دهه استارت‌آپ‌ها نامید. به گفته او، تبلیغات تلویزیونی و محیطی نشان می‌دهد که عمر درصد زیادی از کسب‌وکارها زیر ۵ سال است.

به گفته معاون توسعه کسب‌وکار سداد، خیلی از شرکت‌های قدیمی که هرگز کسی فکر نمی‌کرد دچار چالش شوند، این روزها با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. او ادامه داد: «دهه ۹۰ را می‌توانیم دهه استارت‌آپ‌ها بنامیم. تبلیغات تلویزیونی و محیطی این را نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهایی که این روزها سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند و موفق بوده‌اند، عمری زیر 5 سال دارند.»

در ادامه، داوودیان در مورد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی کشورها صحبت کرد و ایران را با منطقه و جهان مقایسه کرد. به گفته او، 40 تا 50 درصد تولید ناخالص داخلی توسط کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تامین می‌شود و این در حالی است که میانگین این عدد در کشورهای در حال توسعه زیر ۳۵ درصد است.

داوودیان در مورد شاخص‌های سخت‌افزاری توسعه استارت‌آپ‌های اینترنتی به نرخ نفوذ بازار و نرخ نفوذ تلفن اشاره کرد. او درباره شاخص‌های نرم‌افزاری توسعه استارت‌آپ‌های اینترنتی گفت: «رویدادهای عمومی و تخصصی، مجموعه‌های حمایتی، دوره‌های آموزشی رسمی، مجموعه‌های رصد و تحلیل بازار و سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند استارت‌آپ‌های اینترنتی را توسعه ببخشند.»

در ادامه معاون توسعه کسب‌وکار پرداخت الکترونیک سداد به تاثیرات بازیگران اصلی اکوسیستم پرداخت و گفت: «بهبود مدل‌های کسب‌وکار موجود و ایجاد مدل‌های کسب‌وکار جدید، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم و بهبود قواعد و ضوابط موجود و ایجاد قواعد و ضوابط جدید از تاثیرات بازیگران اصلی این اکوسیستم است.»

داوودیان ادامه داد: «از مسائلی که بر عملکرد این بازیگران اصلی تاثیر می‌گذارد می‌توان به وجود داده و آمر، وجود ساختار و سامانه نظارتی و اعتبارسنجی، وجود رویه رتبه‌بندی و ارزشیابی و وجود محصولات و خدمات مکمل و تسهیلگر اشاره کرد.»

او بعد از بررسی بازیگران اصلی این اکوسیستم، توضیحاتی در مورد نقش شرکت پرداخت الکترونیک سداد در این حوزه داد: «شرکت پرداخت الکترونیک سداد در حوزه‌هایی مانند مشاوره و راهنمایی کسب‌وکارهای مالی و فنی، ارائه محصولات و خدمات مکمل مالی و پرداخت، گزارش‌گیری، بازاریابی و فروش فعالیت دارد. خدمات پرداخت مستمر، خدمات تسهیم وجوه، خدمات استرداد وجه و خدماتی مانند پرداخت شناسه‌دار، گزارش‌های جامع، متنوع و موردی از دیگر فعالیت‌های شرکت سداد به حساب می‌آید.»

2 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی می‌گوید

    ضمن تشکر از سایت راه پرداخت به جهت انعکاس رویدادهایی که تیم جوان و جویای نام سداد، مجدانه پیگیر آن است. به جهت تمایل به کسب دانش بیشتر، ابهامات خود را از عرایض جناب آقای دکتر بیان می دارم:
    1-منظور ایشان دهه 90 شمسی رو به پایان است؟
    2-منظور ایشان از دهه 90، دهه استارتاپ هاست، دهه استارتاپ های با اخلاق حرفه ای یا استارتاپ های دنبال منفعت صرف خواهد بود؟
    3-در مورد شاخص‌های توسعه استارت‌آپ‌های اینترنتی، فقط ضریب نفوذ سخت افزاری یا نرم افزاری می بایست در نظر گرفته شود یا رشد و بلوغ فرهنگی و اجتماعی جوامع نیز موثر خواهد بود؟
    4-“شرکت پرداخت الکترونیک سداد ” در حوزه حفظ محرمانگی اطلاعات کاربران در زیرمجموعه خویش و استارتاپ های ورود نموده نیز، فعالیت دارند؟
    در پایان به جهت اینکه بنده یک جوان مخالف امر جوان گرایی در عرصه های مدیریت کشور به ویژه در حوزه های مالی و پرداخت می باشم، سرعت شتابنده این شرکت حوزه پرداخت را نه تنها دارای ریسک برای وابستگان آن می دانم، برای بدنه جامعه نیز، مناسب ارزیابی نمی نمایم. به امید روزی که در هر جایگاه و مسند، فارغ از توانمندی وقدرت در اختیار، بتوانیم مرزهای اخلاقیات را رعایت نموده و این مرزهایی که از مو باریکتر است، به واسطه جاه و مقام دنیا، برایمان محو نگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.