راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین را زنده نگه داریم»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین را زنده نگه داریم» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین را زنده نگه داریم»

 

بلاکچین را زنده نگه داریم

سال گذشته، بلاکچین گام‌های بلندی در راستای ارتقای سطح ‌پذیرش خود، به‌ویژه در حوزه‌های پرداخت برون مرزی در بازار سرمایه برداشته است. با این حال، همان‌طور که اریک پیسینی (Eric Piscini)، یکی از مدیران ارشد بخش تکنولوژی و بانکداری مشاورین دیلویت نیز در مصاحبه خود با کوین‌دسک (CoinDesk) اذعان کرده است، «ماجرا زمانی ترسناک می‌شود که وقتی از مردم در مورد صنعت خدمات مالی همه‌پرسی می‌شود، همه در این عقیده متفق‌القول‌اند که فناوری، هنوز هم به لحظه اوج شکوفایی خود نرسیده است.

اگر واقعاً پیشرفت چشم‌گیری تا پایان سال جاری حاصل نشده، یا اگر ارزش واقعی، چه در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و چه در خصوص تولید درآمد جدید تحقق نیافته، تردید دارم فناوری پس از این نیز بتواند مراتب اجرایی را بدون سرخوردگی فزاینده‌ای که ریسک فراوانی نیز به دنبال خواهد داشت، طی کند.»

بر اساس تحقیقات دیلویت، در حالت کلی ۲۰ سوال در مورد بلاکچین وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود. سوالاتی که می‌توانند دلایل شکست گواه‌های اثبات مفهوم کنار گذاشته شده و احتمال موفقیت نوآوری‌های فناورانه جدید مبتنی بر بلاکچین را نشان دهند. با پی بردن به این ۲۰ سوال و پاسخ‌گویی به هر یک از آن‌ها، شانس دستیابی به موفقیت در برداشت محصولات و مزایای فناوری بلاکچین، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین را زنده نگه داریم»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.