راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز نوآوری بانک رفاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد / سهمانی: آرمان‌های بانک رفاه بدون رشد و توسعه محقق نخواهد شد

مراسم افتتاح مرکز نوآوری بانک رفاه روز گذشته 16 بهمن‌ماه در ساختمان این مرکز در منطقه طرشت، برگزار شد. در این مراسم، هادی ویسی با حکم مدیرعامل بانک رفاه به عنوان سرپرست مرکز نوآوری بانک رفاه منصوب شد.

 

 مرکز نوآوری بانک رفاه، عاملی برای بهر‌ه‌برداری از تکنولوژي

محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه، اولین سخنران این مراسم بود و بیان کرد: «شروع یک حرکت را پایه ریزی کردیم که می‌تواند در روند تحولات بانک منشأ مهمی باشد. امروز را به عنوان بهترین روز کاری خودم در مدت دو سال و نیم گذشته در بانک رفاه می‌دانم. مرکز نوآوری می‌تواند باعث بهره‌برداری از تکنولوژی در بخش‌های مختلف کشور شود. ما در بانک حوزه‌های مختلفی را داریم که نوآوری یکی از بخش‌های مهم آن به شمار می‌آید. در نظام بانکی کارهای زیادی را پیش رو داریم برای اینکه بتوانیم انتظارات مشتریان را تأمین کنیم باید بتوانیم خدمت‌رسانی را تقویت کنیم.»

او ادامه داد: «یکی از شروط اصلی برای تقویت خدمات‌رسانی به مشتریان در بانک، توسعه علم، دانش و نوآوری است. در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در بانک انجام شده است که ایجاد مرکز نوآوری را می‌توان از اثرات همین تغییرات دانست. مرکز نوآوری بانک رفاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف کار خودش را آغاز خواهد کرد. آرمان‌های بانک رفاه بدون رشد و توسعه محقق نخواهد شد و ما باید از علم و تکنولوژی‌های مختلف در طراحی محصولات و خدمات در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.»

 

 تعامل مرکز نوآوری بانک رفاه با دانشگاه‌ها

در ادامه این مراسم، حسین رحمتی عضو هیأت مدیره بانک رفاه، سخنرانی کرد و گفت: «مدل کسب‌وکاری بانک به دلیل تغییراتی که در صنعت بانکداری رخ داده، تغییر کرده است و از همان زمان در مدل کسب‌وکاری، خلأ مرکز نوآوری احساس می‌شد. برای رفع این خلأ قدم‌های مهمی برداشته شده است. با تلاش‌های که صورت گرفته است و همکاری با نخبگان و مشاوران امیدواریم شاهد خروجی مناسبی از این بانک باشیم.»

رحمتی ادامه داد: «ما در فرآیندی وارد شده‌ایم که باید بعد از مدتی مواردی را بررسی کنیم؛ از جمله اینکه آیا می‌توانیم از شیوه‌های دیگری استفاده کنیم یا می‌توانیم از مهندسی معکوس بهره ببریم؟ این مرکز به جوانان کمک بسیاری می‌کند. با تعامل خوبی که با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و شرکای تجاری داریم امیدواریم این مرکز، حرکت‌های نوینی را به همراه داشته باشد. خروجی این مرکز شناخت نیازهای مشتریان و تأمین آنها است.»

 

 سه موج استارت‌آپی در ایران

روح الله رحمانی رئیس هیأت مدیره دیجی‌کالا نکست، به سه موج استارت‌آپ‌ها در ایران اشاره کرد و گفت: «زمانی که به ایران آمدم می‌خواستم تجربیات خودم را از مایکروسافت و آمازون به ایران منتقل کنم. در زمان کنونی فکر بسیاری از دانشجویان ایجاد یک استارت‌آپ است و این نشان‌دهنده پیشرفت فکری دانشجویان است. ما در ایران در سه موج استارت‌آپی قرار داریم. موج اول رفع نیاز و خلأ است، به طور مثال یوتیوب در ایران وجود دارد و آپارات را تأسیس می‌کنیم.»

رحمانی افزود: «موج دوم، گفتن عبارت ما می‌توانیم است. یعنی می‌توانیم مشکلات خودمان را حل کنیم. در موج سوم که در ایران در ابتدای آن قرار داریم، راه‌اندازی استارت‌آپ‌هایی است که مبتنی بر تکنولوژی به وجود می‌آیند که اگر از آنها درست حمایت شود می‌توانیم استارت‌آپ‌های قوی داشته باشیم. در موج سوم در دنیا موضوع هوش مصنوعی تحولات زیادی را به وجود آورده است.»

 

 استفاده از تجربیات داخلی و خارجی در مرکز نوآوری بانک رفاه

هادی ویسی که با حکم مدیرعامل بانک رفاه به عنوان سرپرست مرکز نوآوری این بانک انتخاب شده است، به عنوان آخرین سخنران این مراسم، بیان کرد: «امروزه استارت‌آپ‌های کوچک و مجموعه‌های کوچک که در این کشور وجود دارند رقیبان این مرکز هستند. تا یک سال دیگر در این مرکز مستقر خواهیم شد و تا سه سال آینده در فاز شناسایی قرار داریم. روی دو محور برای مشتریان این مرکز متمرکز هستیم؛ در محور اول مشتریان موجود بانک و محور بعدی هم آوردن مشتریان جدید است.»

او ادامه داد: «تا الان شش استارت‌آپ داشته‌ام که سه تای آنها شرکت شده است. استارت‌آپ‌ها از دور جذاب هستند ولی همه آنها برای به بار نشستن، نیاز به زحمت زیادی دارند. تجربه‌های خیلی خوبی در داخل کشور وجود دارد و ما در این مرکز هم از تجربه‌های داخلی و هم از تجربه‌های خارجی استفاده خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.