راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی چهار درگاه پرداخت که پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده را برای پذیرندگان میسر می‌کند

از آنجایی که مردم بیشتر و بیشتر به استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده اشتیاق نشان می‌دهند و از طرف دیگر پذیرندگان هم پذیرش شیوه‌های پرداخت بیت‌کوینی را در روش‌های پرداختان گنجانده‌اند؛ به همین دلیل در ادامه آسان‌ترین روش‌های ادغام بیت‌کوی و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده به کسب‌وکارهای آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم.

اینکه کسب‌وکارها امکان پرداخت با بیت‌کوین را برای مشتریان در نظر بگیرند و برایشان فراهم کنند منافع بیشتی هم برایشان به همراه دارد. در ابتدا پذیرش پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری می‌تواند فرایند گرانی باشد چراکه بانک‌ها و پردازنده‌های پرداخت به‌طور طبیعی 3 تا 5 درصد کارمزد دریافت می‌کنند.

اما استفاده از بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده می‌تواند این هزینه‌ها را تا به مرز یک درصد برساند؛ حتی استفاده از بیت‌کوین این هزینه‌ها را به زیر یک درصد هم کاهش دهد. از آنجایی که تراکنش‌های بیت‌کوین، تراکنش‌های برگشت‌ناپذیر هستند، بنابراین بازپرداخت پول که برای انجام پرداخت با کارت‌های اعتباری اتفاق رایج و متداولی است، درمورد پرداخت‌های بیت‌کوینی، امکان‌پذیر نخواهد بود.

انجام پرداخت با بیت‌کوین می‌‌تواند به‌طور چشمگیری در تراکنش‌های بین‌المللی رشد پیدا کند و از طرف دیگر هزینه‌ها را هم کاهش دهد که به نظر مورد مناسبی برای پذیرندگان آنلاین به حساب می‌آید.

در راس تمام این موارد موضوع دسترسی فوری به سرمایه هم مطرح است. به طور قطع پذیرندگان تمایل به دسترسی سریع و فوری به سرمایه‌هایشان را دارند؛ چراکه به هر حال وجود پول نقد می‌تواند تاثیرات بسیاری در ساخت یا برهم زدن یک کسب‌وکار داشته باشد و قطعا امکان استفاده از بیت‌کوین توسط مشتریان می‌تواند این فرایندها را تسهیل کند.

 

چگونه دست به کار شویم؟

مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که کسب‌وکارهایی که می‌خواهند دریافت با بیت‌کوین را جزو گزینه‌های پرداختشان قرار دهند باید قبل از همه این موضوع را به طور شفاف مطرح کنند.

همانطور که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین به روشنی به پذیرش مسترکارت، ویزا یا پی‌پل اشاره می‌کنند؛ بنابراین پذیرندگانی که تمایل به پذیرش بیت‌کوین یا دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده دارند، باید این موضوع را به وضوح روی وب‌سایتشان، مخصوصا در زمان پرداخت، مشخص کنند. فروشگاه‌های فیزیکی هم می‌توانند آدرس کیف پولشان در قالب یک کد QR روی پیشخوانشان قرار دهند. پایانه‌های سخت‌افزاری و اپلیکیشن‌های تاچ‌اسکرین هم از دیگر روش‌های پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی است.

تعیین قیمت هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. زمانی که کسب‌وکاری می‌خواهد پرداخت‌های بیت‌کوینی را پذیرش کند، در این برهه از زمان و استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده و باتوجه به نوسانات نرخ بیت‌کوین، کاملا منطقی است که باید قیمت ارز فیات مربوطه و هزینه‌های مربوط به مشتری را مشخص کنند.

باتوجه به موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار، نرخ مالیات هم از دیگر مواردی است که باید در فرایند پرداخت با بیت‌کوین در نظر گرفته شود. به هر حال بیت‌کوین هم درست مانند دیگر پرداخت‌های نقدی است؛ هرچند که به صورت ناشناس فرایند انجام می‌شود اما در دسته‌بندی‌های پرداخت گنجانده می‌شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به خاطر سپرد موضوع استرداد است. اگر مشتری تقاضای استرداد داشته باشد، پذیرنده باید آدرس کیف پول مشتری را دریافت کند تا بتواند وجه موردنظر را پس بفرستد. هرچند که برخی پلتفرم‌ها راه‌حل‌های بهتری برای رفع این مسئله ارائه می‌دهند.

 

بیت‌پی

بیت‌پی را می‌توان با اختلاف جزو رایج‌ترین شیوه‌های پذیرش بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده توسط پذیرندگان معرفی کرد. سیستم بیت‌پی سریع و ساده است و از آنجایی که فرایندهای تسویه و تبدیل ارز رمزنگاری‌شده به فیات را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد در نتیجه ریسک‌های کمی برای پذیرندگان به دنبال دارد.

سال گذشته این سایت بیش از یک میلیارد دلار پرداخت را پردازش کرد و زمانی هم که پای بازپرداخت و استرداد به میان می‌آید، کار با بیت‌پی به مراتب راحت‌تر است و پذیرندگان تنها با داشتن یک آدرس ایمیل می‌توانند مبلغ را به حساب خریدار برگردانند.

از دیگر مزایای بیت‌پی قابلیت پشتیبانی آن از ارزهای بسیاری ازجمله دلار آمریکا، یورو، پوند و یوآن است.

 

کوین‌بیس

شیوه دیگر پذیرش بیت‌کوین استفاده از سایت کوین‌بیس است. این سایت امکان پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی را برای کسب‌وکارهای آنلاین فراهم می‌کند و بلافاصله برای جلوگیری از هرگونه نواسانات نرخ ارز رمزنگاری‌شده، آن را به ارز فیات تبدیل می‌کند. کار با کوین‌بیس رایگان است و باتوجه به شناخت و اعتمادی که نسب به آن وجود دارد می‌توان انتظار داشت که پذیرندگان بیشتری وارد همکاری با آن شوند.

 

گوکوین

دریافت پرداخت‌های بین‌المللی با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده به مراتب بسیار راحت‌تر است. گوکوین یکی از بزرگترین سرویس‌های پردازنده پرداخت با ارزهای رمزنگاری‌شده است و تعداد زیادی از این ارزها را پشتیبانی می‌کند.

 

بیت‌کوین‌پی

بیت‌کوین‌پی پردازنده مناسبی برای پذیرندگان فنی به حساب می‌آید. این پردازنده نسخه غیرمتمرکز بیت‌پی است. این وب‌سایت به درد پذیرندگانی می‌خورد که می‌خواهند کنترل سرمایه‌هایشان را در دست داشته باشند و چندین ارز رمزنگاری‌شده مختلف را پذیرش کنند. پذیرنده کنترل کامل تمام گره‌ها در اختیار دارند و پرداخت‌ها مستقیما به کیف پول ارز رمزنگاری‌شده آنها منتقل می‌شود که همین امر موجب افزایش حریم خصوصی و امنیت می‌شود.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.