راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت داده‌ورزی سداد، پلتفرم بازوی بله و سامانه هوش عملیاتی بام را به حاضران در همایش بانکداری الکترونیک معرفی کرد

محصولات شرکت داده‌ورزی سداد در روز دوم همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در سالن ارائه محصول، به مخاطبان معرفی شدند.

در ابتدای این برنامه، مسعود بیاتی، مسئول پلتفرم پرداخت اجتماعی بله و مهدی رضوانی، توسعه‌دهنده کسب‌وکار پرداخت اجتماعی بله، در ارائه‌ای مشترک به معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم بازوی بله پرداختند.

آن‌ها، پلتفرم بازوی بله را یک مرکز خرید بزرگ اما مجازی دانستند که به کسب‌وکارها ویترینی برای بازاریابی و فروش محصولاتشان ارائه می‌دهد.

بیاتی در ادامه گفت: «با این بازو، کسب‌وکارها از هزینه برای تهیه سایت و اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف بی‌نیاز می‌شوند و محصولاتشان را به‌راحتی با چند کلیک، در ویترینی به مشتریان ارائه می‌دهند.»

او با اشاره به رابط کاربری تعاملی و راحت این بازو گفت: «همچنین ابزار هوشمندی در اختیار کسب‌وکارها قرار گرفته تا ارتباط با مشتری خود را شخصی‌سازی کنند.»

به گفته بیاتی و رضوانی، امنیت اطلاعات به اشتراک گذاشته مشتریان، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در بستری امن که بانک ملی نیز از آن استفاده می‌کند و همچنین قابلیت‌هایی که برای اطلاع‌رسانی محصولات در این بازو فراهم شده است، از دیگر قابلیت‌های آن هستند.

به گفته بیاتی، سرویس بانک‌آفیسر بانک ملی، بازوی دریافت پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن و بازوی پیدا کردن شعب بانک ملی و دریافت نوبت از آنها، از جمله بازوهایی است که هم کانون در بله فعال هستند.

مهدی رضوانی با برشمردن تعدادی از کسب‌وکارهای خُردی که در ویترین بله حضور دارند، گفت: «ارزش افزوده این بازو این است که نیاز مخاطب به نصب اپلیکیشن‌های مختلف را برطرف می‌کند.»

بیاتی با اشاره به اینکه بله، امکان ارائه خدمات سازمانی را دارد، گفت: «برای مثال بازوی رزرو غذا را در شرکت داده‌ورزی سداد فعال کرده‌ایم و این بازو حتی می‌تواند با توجه به سوابق رزرو فرد، برای او به صورت هوشمندانه غذا رزرو کند.»

در ادامه این جلسه معرفی محصول، صبا پدرام، تحلیلگر سیستم‌های بانکی شرکت داده‌ورزی سداد، ضمن معرفی سامانه هوش عملیاتی بام، به کاربردهای این سامانه در بانکداری الکترونیک پرداخت.

صبا پدرام، قابلیت تشخیص رفتارهای ناهنجار، شناسایی تقلب‌ها و سرقت‌ها، تشخیص اسناد مالی جعلی، کشف پولشویی و مدیریت ریسک در اعطای تسهیلات را از جمله کاربردهای هوش مصنوعی و علم داده‌ها در صنعت بانکداری دانست.

به گفته پدرام، هوش مصنوعی این شرکت با قابلیت‌هایی نظیر رتبه‌بندی اعتبار مشتریان، گروه‌بندی آنها و همچنین ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده و خدمات مالی 24 ساعته به آنان، نقشی اساسی در ارتقای وضعیت بانک در مدیریت ارتباط با مشتری دارد.

پدرام گفت: «همچنین این سامانه، با تحلیل اطلاعات فعالیت شعب و خودپردازهای مختلف بانک در سطح کشور، کمک می‌کند تا بانک‌ها مدیریت بهتری در تاسیس و راه‌اندازی شعب و خودپردازهای جدیدشان و همچنین تعیین مکان و ظرفیت آنها و میزان پول‌رسانی به آنها داشته باشند.»

در پایان، امیر عظیمی، مدیر پروژه سیستم‌های OI داده‌ورزی سداد، ضمن اشاره به خدمات آنلاین سامانه هوش عملیاتی بام که در حال حاضر عملیاتی شده‌اند، به بیان قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی این سامانه پرداخت.

به گفته امیر عظیمی، تجربه کاربری بهتر، امنیت بالاتر، عملکرد آنلاین و محاوره‌ای، تشخیص تقلب و همچنین نیازسنجی و شناسایی فرصت‌ها، از جمله ارزش‌های خلق‌شده توسط هوش مصنوعی هستند.

عظیمی در ادامه، کاربردهای هوش عملیاتی در بام را در سه محور لاگین، انتقال پول و عملیات کارت به کارت گروه‌بندی کرد و به ذکر مثال‌هایی از کاربردهای هوش مصنوعی در هر کدام از این سه پرداخت.

به گفته او، سامانه هوش عملیاتی بام هم‌اکنون در اینترنت‌بانک ملی فعال است و کاربران اینترنت‌بانک ملی از آن بهره‌مند می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.