راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با نسل جدید کارتخوان‌های شرکت به‌پرداخت ملت، رسید کاغذی کارتخوان‌ها حذف شد

شرکت به‌پرداخت ملت، با نسل جدید کارتخوان‌های خود، نیاز به رسیدهای کاغذی دستگاه‌های کارتخوان را حذف کرده است.

به گزارش روابط عمومی به‌پرداخت ملت، پیش از این، در حالی که واردات و مصرف رسیدهای کاغذی دستگاه‌های کارتخوان، یکی از چالش‌های نظام بانکی بود، به‌پرداخت ملت برای کاهش سطح این مشکل طول رسیدها را کاهش داده بود.

این اقدام، باعث می‌شد میزان مصرف این کاغذها کمتر شود، اما با این حال مشکل همچنان پابرجا بود. کاغذهای حرارتی مورداستفاده در دستگاه‌های کارتخوان، وارداتی است و هر سال حجم زیادی ارز را از کشور خارج می‌کند.

اما به‌تازگی به‌پرداخت ملت دستگاه‌های کارتخوانی را مورداستفاده قرار می‌دهد که اساسا رسید کاغذی ندارند.

این کارتخوان‌ها علاوه بر این که حجم کوچک‌تری نسبت به کارتخوان‌های معمولی دارند، به جای رسید کاغذی، رسید تراکنش را برای مشتری پیامک می‌کنند.

روش کار با این کارتخوان‌ها به این شکل است که مشتری پس از کشیدن کارت و وارد کردن مبلغ و رمز، شماره تلفن همراه خود را نیز روی همان دستگاه وارد می‌کند. پس از انجام تراکنش، مشخصاتی که پیش‌ازاین بر روی رسیدهای کاغذی ثبت می‌شد، برای مشتری پیامک می‌شود.

این روش، به‌طورکلی رسیدهای کاغذی را حذف می‌کند، هزینه‌های واردات کاغذهای حرارتی را از بین می‌برد و به زیان‌های زیست‌محیطی ناشی از تولید و رهاسازی این کاغذها پایان می‌دهد.

از دیگر مزایای این کارتخوان‌ها می‌توان به امکان اتصال آن‌ها به اینترنت وای‌فای اشاره کرد. این کارتخوان‌ها مانند کارتخوان‌های رایج با کابل به برق یا اینترنت متصل نمی‌شوند، بلکه می‌توان آنها را به اینترنت گوشی تلفن همراه متصل کرد، از این رو همواره می‌توان آنها را برای وارد کردن رمز کارت در اختیار مشتری قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.