راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

میان هیاهوهای موجود در مورد پترو قرار است دستگاه خودپرداز رمزنگاری‌شده هم در ونزوئلا راه‌اندازی شود

دولت ونزوئلا در تلاش است تا بتواند هرچه بیشتر از ارز رمزنگاری‌شده دولتی خودش به نام پترو، که با پشتوانه نفت این کشور است، بیشتر و بیشتر هم در کشور خودش و هم در سطح جهانی حمایت و پشتیبانی کند. هرچند که این ارز رمزنگاری‌شده مورد انتقاد بسیاری افراد، حتی خود شهروندان ونزوئلایی قرار گرفته و اصلی‌ترین دلیلش هم کمبود نفت کشور است که قرار است پشتوانه پترو باشد.

به گزارش بلاک‌منیتی مردم این کشور علاقه بسیاری به استفاده از ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین دارند و از آنجایی که اعتمادشان را هم به سیستم بانکی‌ و هم ارز کشور خودشان از دست داده‌اند، از بیت‌کوین در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

شاید تنها موردی که در این کشور نبودش احساس می‌شود، وجود دستگاه خودپرداز بیت‌کوینی باشد که البته قرار است در ونزوئلا نصب و راه‌اندازی شود.

کریپتوبایر، شرکت تولیدکننده دستگاه خودپرداز ارزهای رمزنگاری‌شده، در حال آماده‌سازی اولین دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در ونزوئلا است. این خبر توسط جورج فاریاس مدیرعامل شرکت و در یک پادکست رادیویی منتشر شد و قرار است که این دستگاه خودپرداز در شهر کاراکاس نصب شود و طی دو هفته آینده بازگشایی شود.

کاربران می‌توانند پول نقد خودشان را در دستگاه خودپرداز قرار دهند و معادل ارزش پولی که در دستگاه قرار داده‌اند، در آن واحد به کیف پول رمزنگاری‌شده کاربر منتقل می‌شود. خود شرکت سازنده دستگاه وظیفه آموزش مردم ونزوئلا درباره بیت‌کوین و نحوه کار با دستگاه خودپرداز را بر عهده گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه کار با این دستگاه خود پرداز بیت‌کوین نسبت به دیگر دستگاه‌های خودپرداز عادی به مراتب راحت‌تر است.

اخیرا هم دولت ونزوئلا ارزش این ارز رمزنگاری‌شده دولتی را به 36 هزار بولیوار افزایش داد.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.