راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی هشت کارت نقدی رمزنگاری‌شده در سراسر دنیا

ارزهای رمزنگاری‌شده کم‌کم به یک گزینه پرداخت قابل اعتماد در بازارهای مختلف دنیا بدل شده است. اگر ابزاری هم وجود داشته باشد که بتواند در توسعه قابلیت‌ها و استفاده از کوین‌های دیجیتال در دنیایی که همچنان تحت سلطه سیستم‌های پرداخت سنتی قرار دارد، موثر واقع شود، کارت‌های نقدی رمزنگاری‌شده هستند. پلتفرم‌های قابل اعتمادی در سراسر دنیا هستند که محصولات فین‌تکی را به علاقه‌مندان بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

 

ارائه‌دهندگان کار‌های رمزنگاری‌شده در ایالات متحده

بیت‌پی که توانست در سال 2018، بیش از یک میلیارد دلار پرداخت را پردازش کند، به کاربران خود در ایالات متحده شیوه مناسبی برای خرج کردن ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان به‌صورت آنلاین و درون فروشگاه‌ها ارائه می‌دهد. کارت ویزا از پیش پرداخت‌شده بیت‌پی به یک کیف پول ارز رمزنگاری‌شده متصل است که قابلیت پشتیبانی از تبدیل آنی بیت‌کوین و بیت‌کوین کش  به دلار آمریکا و ارزهای فیات خارج از کشور را دارد.

اما کارت‌های رمزنگاری‌شده بیت‌پی فقط برای شهروندان ایالات متحده در دسترس است. هزینه صدور کارت برای افراد 9/95 دلار است و همچنین در صورت عدم استفاده 90 روزه از کارت یک هزینه 5 دلاری در ماه نیز بر دوش کاربر خواهد بود.

زمانی که فرد بخواهد از کارتش برای تبدیل کوین خود به دلار در خارج از ایالات متحده استفاده کند، 3 درصد از مبلغ موردنظر را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کند. هزینه استفاده از کارت در دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت پول در ایالات متحده 2 دلار و خارج از کشور 3 دلار خواهد بود.

شیفت هم کارت دیگری است که در ایالات متحده در دسترس افراد قرار دارد و امکان دسرسی به حساب کوین‌بیس را به کاربر می‌دهد. هزینه برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز در ایالات متحده 2/50 دلار و در خارج از کشور 3/50 دلار است. هزینه خود کارت معادل 20 دلاار است و در حال حاضر فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و تبدیل بیت‌کوین به دلار را بدون هیچ کارمزد و هزینه‌ای انجام می‌دهد.

 

کارت‌های نقدی رمزنگاری‌شده در اروپا

وایرکس شاید اولین گزینه برای ساکنین اروپا باشد. این استارت‌آپ انگلیسی کارت‌های نقدی ویزا هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی به مشتری ارائه می‌دهد و نسخه پلاستیکی آن همراه با چیپ و پین است. این کارت‌ها در حال حاضر در منطقه اقتصادی اروپا در دسترس است و شرکت قصد دارد تا سرویسش  را به آمریکای شمالی و بازارهای آسیایی هم توسعه و گسترش دهد.

کاربران می‌توانند ارزهای بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و ویوز را در کارت خود بارگذاری کنند و امکان خرج کردن این ارزهای رمزنگاری‌شده را به ارزهای فیات یورو، دلار و پوند دارند. البته کاربران وایرکس می‌بایست ماهانه مبلغ 1/50 دلار کارمزد پرداخت کنند. هزینه برداشت پول نقد از طریق دستگاه‌های خودپرداز در اروپا 2/50 و خارج از اروپا 3/50 دلار است. نکته جالب توجه اینکه خریدهای درون فروشگاهی با استفاده از این کارت‌ها، 0/5 درصد تخفیف به صورت بازگشت ارز بیت‌کوین را برای کاربر به همراه دارد.

رولوت هم یک شرکت بریتانیایی است که در صورت استفاده و پرداخت از طریق کارت رولوت متال خود، به کاربر یک از درصد بازگشت ارز رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهد. با یک هزینه ماهانه کمتر از 16 دلار، این سرویس بانک دیجیتالی به مشتریان امکان دسترسی به پنج کوین اصلی ازقبیل بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، ریپل و لایت‌کوین را می‌دهد. همچنین امکان پرداخت با بیش از 150 ارز فیات هم برای کاربر مهیا است.

این کارت‌های غیرتماسی که می‌توان از آنها در تمامی مکان‌های که مسترکارت پذیرش می‌شود، استفاده کرد، قابلیت برداشت پول رایگان از دستگاه خودپرداز، تا سقف 600 یورو در ماه را به مشتری ارائه می‌دهد.

کریپتوپی هم یک شرکت دیگری است که هم کارت‌های فیزیکی و هم کارت‌های مجازی صادر می‌کند که کارت‌های فیزیکی آن مجهز به چیپ است و 15 دلار هم هزینه دارد. این کارت غیرتماسی در حال حاضر تنها در روسیه صادر می‌شود و کارمزد ماهیانه آن 65 روبل است.

کریپتوپی قصد دارد تا کارت‌هایش را درسنگاپور هم عرضه کند. این شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداخت از ارزهای بیت‌کوین، اتتریوم، لایت‌کوین و ریپل پشتیبانی می‌کند. در صورت برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز، کاربر باید کارمزد 2/50 دلاری و برای انجام هر تبدیل کوین به ارز فیات، 3 درصد از مبلغ را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کند.

 

تازه‌واردان به بازار

طی چند ماه گذشته برخی استارت‌آپ‌های فین‌تک و ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداخت، کارت‌های نقدی رمزنگاری‌شده‌ای وارد بازار کرده‌اند. این پلتفرم‌ها قصد دارند تا توجه کاربران ارزهای رمزنگاری‌شده را به خود جلب کنند و بتوانند جای پایشان را در بازار کنونی محکم کنند.

برای مثال فازکس، یک پروژه کارت پرداخت ارزهای رمزنگاری‌شده است که تابستان سال گذشته، بیت‌کوین کش را به‌عنوان ارز رمزنگاری‌شده پایه‌اش انتخاب کرد. علاوه بر بیت‌کوین کش، این پلتفرم از اتریوم و توکن خودش به نام FXT هم پشتیبانی می‌کند.

کارت‌های فازکس در حال حاضر در اروپا و منطقه آسیا اقیانوسیه صادر می‌شود. کارت‌های فیزیکی فازکس مجهر به فناوری ان‌اف‌سی و تراشه EMV هستند.

کریپتودات‌کام یک شرکت هنگ‌کنگی است که قبلا با عنوان موناکو شناخته می‌شد؛ چند ماه پیش خبر از ارائه کارت‌های ویزای MCO خود به مشتریان در سنگاپور داد.

این کارت‌های از پیش پرداخت‌شده به کیف پول موبایلی متصل هستند که به دارنده کارت امکان خرید، فروش، ذخیره‌سازی، ارسال و ردیابی کوین‌های دیجتالی ازجمله بیت‌کوین، اتریوم، توکن BNB، توکن MCO و همینطور ارزهای فیات را می‌دهد.

همچنین کریپتودات‌کام اعلام کرده که با همکاری و مشارکت شرکت فوریس و بانک تجاری متروپولیتن، کارت‌هایش رادر ایالات متحده صادر خواهد کرد.

اکسیمتریا هم کارت‌های نقدی ارائه می‌دهد که به کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده متصل است و از سال گذشته در دسترس شهروندان روسیه‌ای قرار گرفته است. به گفته این استارت‌آپ سوئیسی، این پلتفرم از بیت‌کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از تبدیل آنی کوین‌ها به ارز فیات، پرداخت‌های آفلاین و آنلاین انجام داد.

این شرکت با صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده Cex.io همکاری دارد و کارت‌های نقدی‌اش را می‌توان از طریق اپلیکیشن iOS شرکت سفارش داد.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.