راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی رهبری: امکان ایجاد سامانه پیش‌فروش کالا در سایت‌های دارای نماد بررسی می‌شود

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  گفت: «امکان‌سنجی برای ایجاد یک سامانه پیش‌فروش کالا در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قرار گرفت.»

به گزارش پیوست، پس از بروز برخی تخلفات از سوی تعدادی از سایت‌های دارای نماد که اقدام به پیش‌فروش کالا می‌کردند اما هنگام تحویل کالا به دلایل مختلف از آن سر باز می‌زدند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصمیم به اعتبارسنجی فروشندگان و صاحبان این سایت‌ها گرفته است.

بر اساس این گزارش، بررسی‌های صورت گرفته از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نشان می‌دهد اکثر مشکلات پیش‌آمده در معاملات به نوع خاص معامله یعنی پیش‌خرید یا پیش‌فروش باز می‌گردد. از همین رو اگر امکان اعتبارسنجی فروشنده کالا فراهم شود بروز این مشکلات نیز کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این گفت: «یک راهکار اولیه که برای رفع این مشکل به ذهن‌مان رسیده این است که در زمینه پیش‌فروش کالا اعتبارسنجی خاصی در خصوص فروشنده کالا صورت گیرد و به خریدار اطلاع دهیم سایت یا فروشنده‌ای که از او پیش‌خرید می‌کند چقدر اعتبار دارد و خریدار با چه میزان ریسک مواجه می‌شود.»

پس از مشکلاتی که درباره سکه ثامن به وجود آمد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به این نتیجه رسید باید هر چه زودتر در مورد این نوع معاملات به یک جمع‌بندی خاصی برسد.

علی رهبری در این خصوص گفت: «برای کنترل این وضعیت به این نتیجه رسیدیم که باید امکان مدیریت ظرفیت پیش‌فروش فروشنده را بررسی کنیم و میزان ریسک آن را نیز به اطلاع مشتری برسانیم تا مشتری طبق آن خود تصمیم بگیرد.»

البته هنوز ایجاد این سایت قطعی نشده است و این مرکز در حال بررسی راه‌اندازی آن است. در این صورت ایجاد این سامانه متقاضیان پیش‌خرید می‌توانند از اعتبار فروشنده کالا مطلع شوند و در صورت پرریسک بودن فروشنده و پذیرش آن ریسک از سوی خریدار، این ریسک دیگر بر عهده خریدار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.