راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مستر کارت نام خود را لوگو حذف کرد

شرکت مسترکارت نام خودش را از لوگوی تبلیغاتی حذف کرده و دیگر از همان دایره‌های زرد و قرمزش برای نشان دادن برند خود روی کارت‌ها و در فروشگاه‌ها و رویدادها و تبلیغات استفاده می‌کند. این اقدام به منظور کاهش نقش «کارت» در «مسترکارت» انجام شده است چرا که با وجود روش‌ها و فناوری‌های جدید پرداخت و توسعه و گسترش آنها، فیزیک کارت دیگر شاید نقش چندانی در فرایندهای پرداخت نداشته باشد.

از طرف دیگر با این کار و حذف اسم خود، مسترکارت هم میان دیگر شرکت‌هایی مانند اپل، نایک و تارگت قرار می‌گیرد که ترجیحا با نمادهای بصری شناخته می‌شوند.

به گفته دبی میلمن رئیس بخش تبلیغات مسترکارت روش حذف نام از روی لوگوی تبلیغاتی برای این شرکت جواب داده ولی دلیل نمی‌شود که برای همه برندها هم به کار آید. او در ادامه صحبت‌هایش در دانشکده هنرهای بصری گفت: «تنها برندها و نام‌های تجاری می‌توانند این کار را انجام دهند که توانستند طی دهه‌ها به شناخت جهانی دست پیدا کنند.»

مایکل بیروت پارتنر شرکت مشاوره طراحی که طراحی جدید مسترکارت را هم برعهده داشت می‌گوید که بازاریابان اغلب به دنبال نمادهای انتزاعی برای شرکت‌هایشان هستند و در ادامه توضیح داد: «برای مثال مردم معمولا از نایک انتظار اسووش و از اپل انتظار لوگوی سیب را دارند. از طرف دیگر از جریان و برند یک شرکت تنها با یک طرح و نماد اتفاقی نیست که سریعا اتفاق بیفتد.»

به گفته بیروت هدف از تغییر لوگو و ایجاد نماد جدید معرفی بهتر سرویس‌های دیجیتال قابل حمل این شرکت است.

منبع: Wall Street Journal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.