راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک گزارش اقتصادی آذرماه ۹۷ را منتشر کرد

شماره 42 «گزارش اقتصادی شاپرک»، بولتن تخصصی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، حاوی اطلاعاتی از وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در آذرماه ۹۷ منتشر شد.

این گزارش در پنج بخش اصلی بر موضوعاتی چون «جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی»، «شاخص‌های عملکردی شاپرک در آذر ۱۳۹۷»، «کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیک کارتی»، «بررسی عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» و «بررسی وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده» متمرکز شده است.

گزارش اقتصادی شاپرک به‌صورت دوره‌ای در راستای رسالت شاپرک مبنی بر اطلاع‌رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور منتشر می‌شود و هدف از انتشار آن کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک کشور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی است. نسخه PDF گزارش اقتصادی شماره 42 شاپرک در دسترس قرار گرفته است.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، آسان پرداخت پرشین، تجارت الکترونیک پارسیان و ایران کیش بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش‌های شاپرکی آذر ۹۷ را داشته‌اند.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، ایران کیش، تاپ و پرداخت الکترونیک سداد بیشترین سهم را از نظر مبلغ تراکنش‌های شاپرکی آذر ۹۷ را داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، کشاورزی، صادرات، پارسیان و سپه بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی را در آذر ۹۷ داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی، سپه و تجارت بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را در آذر ۹۷ داشته‌اند.

1 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی ابیانه می‌گوید

    با درود به دست اندرکاران سایت راه پرداخت، به نظر گزینه ای که در خصوص توانمندی شرکت های پرداخت می توان انتشار داد، نحوه توزیع پراکندگی این تراکنش ها در سطح کشور است.
    در صورتی که تراکنش زایی شرکت های توانمند در عرصه ارائه خدمات پرداخت، مختص به شهرهای اصلی بوده و عمده تعداد و مبلغ تراکنش های تولیدی از سوی پذیرندگان متمرکز در شهرهای اصلی یا فقط پایتخت باشد، در حالی که دیگر شرکت های فعال در حوزه پرداخت در شهرهای دیگر، تراکنش زایی دارند، نشان دهنده عدم توزیع برابر خدمات پشتیبانی یا خدمت رسانی می باشد.
    البته تعیین سمت و سوی توسعه فعالیت شرکت های پرداخت می تواند به جهت هزینه های جانبی بر مراکز استانها یا شهرهای اصلی تمرکز یابد، ولی آنچه در سنجش شرکت های خدماتی می تواند مبنای صحیحی باشد، میزان رضایت استفاده کننندگان از خدمت در تمامی مناطق جغرافیایی است که پارامتر تراکنش زایی در کل کشور، می تواند یکی از این موارد باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.