راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی اخبار مربوط به توقف سامانه نیما را تکذیب کرد / تامین ارز واردات در بازار نیما روند روبه‌رشدی دارد

طی دو روز گذشته تامین ارز واردات در بازار نیما از محل عرضه ارز صادرکنندگان و نیز عرضه ارز توسط بانک مرکزی روند افزایشی و رو‌به‌رشد به خود گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در پی انتشار اخباری در بعضی از رسانه‌ها در خصوص سامانه نیما اعم از عدم فعالیت این سامانه و نوسانات نرخ خرید و فروش معاملات به اطلاع می‌رساند نه تنها توقف فعالیت سامانه نیما صحت ندارد و فعالیت صادرکنندگان و واردکنندگان در این سامانه با قوت ادامه دارد، بلکه در روزهای اخیر شاهد ثبات در تعداد و حجم معاملات در جهت جذب ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات هستیم.

همچنین از ابتدای اجرای سیاست‌های جدید ارزی در مردادماه، میزان معاملات و میانگین نرخ خرید و فروش ارز در سامانه نیما به صورت روزانه و هفتگی در سایت سناریت به آدرس sanarate.ir و در قالب «گزارشات خرید و فروش ارز در سامانه نیما» برای عموم قابل مشاهده است.

این گزارش می‌افزاید اقدامات و سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای آرامش و ثبات بازار ارز با جدیت ادامه خواهد داشت و انتشار شایعاتی از این دست خللی در اراده این بانک برای ایجاد شفافیت در بازار ارز به وجود نخواهد آورد.

همچنین روابط عمومی بانک مرکزی در خبر دیگری از روند افزایشی و رو‌به‌رشد تامین ارز واردات در بازار نیما از محل عرضه ارز صادرکنندگان و نیز عرضه ارز توسط بانک مرکزی طی دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، چند کانال بانکی برای تامین و انتقال ارز با برخی کشورها عملیاتی شده و بر همین اساس این بانک نسبت به تسریع در تخصیص و تامین ارز اقدام کرده است.

در همین زمینه بانک‌های کشور موظفند به منظور پاسخگویی و سرعت بیشتر تامین ارز، درخصوص ثبت سفارش‌های انجام شده برای مشتریان خود و نیز خرید ارز موردنیاز صرافی‌ها، از طریق بخش بین‌الملل آن بانک، هماهنگی‌های لازم را با اداره بین‌الملل بانک مرکزی به عمل آورند.

همچنین بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه سنا، میزان عرضه ارز صادراتی و نیز خرید و فروش صرافی‌ها طی روزهای اخیر روند افزایشی داشته است و به نظر می‌رسد در سه ماهه پایانی سال میزان عرضه ارز در این بازار روند افزایشی خود را ادامه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.