راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ونزوئلا از ارز پترو برای تامین مالی پروژه ساخت‌وساز مسکن خود استفاده می‌کند

پروژه ساخت سه میلیون خانه برای مردم ونزوئلا و تامین مالی این پروژه با استفاده از ارز پترو اقدام دیگر این دولت در خصوص استفاده از ارز دیجیتالی خود است. دولت کاراکاس هم در این باره می‌گوید که پول و مواد اولیه کافی و موردنیاز برای انجام ماموریت بزرگ مسکن وجود دارد.

وزارت مسکن ونزوئلا در حال حاضر با دیگر نهادهای دولتی تمرکز خود را روی بازسازی برنامه دولتی ساخت و ساز بلوک‌های جدید آپارتمانی برای مردم قرار داده است. درواقع دولت مادور امیدوار است که بتواند با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده با پشتوانه نفت کشور خود، پترو برنامه بزرگ مسکن ونزوئلا را پیش ببرد.

در اولین جلسه دولت در سال 2019، وزیر مسکن کشور، ایلدمارو ویلاروئل هم از شرکت‌های دولتی و هم از شرکت‌های خصوصی به مشارکت و همکاری کرد. این مقام رسمی تاکید کرد که استفاده از کوین دیجیتال کشور جهت تامین بودجه پروژه‌های ساختمانی به استقلال اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

دولت ونزوئلا در مواجهه با فشارها و چالش‌های اقتصادی و تورم و تحریم‌ها امید بسیاری به موفقیت ارز رمزنگاری‌شده خود دارد. مقامات کاراکس سال گذشته فروش عمومی ارز پترو را آغاز کردند اما تاکنون چیزی که نصیب خریداران شده است گواهی‌نامه‌های پترو است و خبری از هیچ کوین دیجیتالی نیست.

همزمان هم دولت اعلامیه‌های بسیاری درباره این ارز انجام داد. دستمزدها و حقوق‌های بازنشستگی با این ارز رمزنگاری‌شده محاسبه و پرداخت می‌شود و این وعده را داده است که شهروندان ونزوئلایی قادر به خرید اموال و خانه با این ارز هستند.

مقامات ونزوئلا در تلاش‌اند تا دیگر کشورها را برای همکاری و امکان تبادلات بین‌المللی با ارز پترو متقاعد سازند. تاکنون ارز پترو به فدراسیون روسیه، اوپک و اعضای منطقه اتحاد بولواری مردم آمریکا (ALBA) ارائه شده است و تاکنون می‌توان گفت که با موفقیت‌های بسیار جزئی روبه‌رو بوده است.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.