راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بابک رهنماپور: مبناکارت آریا به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر نام داد

در مراسم صبحانه کاری شرکت مبناکارت آریا بابک رهنماپور، مدیر عامل این شرکت در ارتباط با خط مشی مبناکارت آریا و اقداماتی که اخیرا در این شرکت انجام شده، گزارشی را ارائه داد و اعلام کرد: « مبناکارت آریا به پرداخت الکترونیک سپهر تغییر نام ‌داد.»

بابک رهنماپور، مدیرعامل شرکت مبناکارت آریا درباره تغییر نام این شرکت و دلیل آن گفت: «ما برای اینکه یک برند سازی مجدد کنیم و اسم مبنا کارت را زنده نگه داریم، با هماهنگی اعضای هیأت مدیره و واحدهای بانک، اسم شرکت را به «پرداخت الکترونیک سپهر» تغییر می‌دهیم.»

مدیرعامل شرکت مبناکارت آریا در ادامه گفت: «زمانی تاسیس و راه‌اندازی psp کار بسیار سختی بود‍‍‍‍‍، آموزش نحوه کار با دستگاه کارت‌خوان کار دشواری بود. امروز ما وارثان کسانی هستیم که کار دشواری را با حداقل امکانات آغاز کردند. آنها در شرایط دشوار و با وجود رقبای بسیار بزرگ شرکتی را تاسیس کردند.

علاوه بر این در این حرفه‌ هم ریسک هست و هم رقبا قوی و هوشمندانه عمل می‌کنند. بسیاری از شکست‌هایی که در گذشته بود تجربیاتی است که امروز ما داریم. ما امروز باید بسیاری از پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آمده حفظ کنیم و درس بگیریم تا در آینده آن را تکرار کنیم.»

رهنماپور بیان کرد: «اولویت یک psp توسعه سهم بازار است. بانک صادرات از سال 1394 شروع به سهامداری یک psp کرد. زمانی که این خرید انجام شد چهار سال بعد از زمانی بود که خیلی اصرار داشتیم این اتفاق رخ دهد، تیم مدیریتی هم در بانک می‌خواستند که این خرید انجام شود. با وجود تغییرات مدیریتی در بانک، سرعت ما کاهش پیدا نکرد و با کمک کارمندان تعداد زیادی دستگاه کارت‌خوان را در شبکه‌ بانک صادرات نصب و راه‌اندازی کردیم. با توجه به اینکه بانک صادرات اولویت داشت که مبنا کارت psp اصلی آن شود، جا‌به‌جایی مشتریان صورت گرفت و بانک صادرات به عنوان مشتری اصلی شناخته شد. در حال حاضر شرکت مبنا کارت نزدیک به تعداد قابل توجهی کارمند و متخصص استخدام کرده است.»

 

چالش‌های پیش رو

او چالش‌ها و فرصت‌های مبنا کارت را بیان کرد و گفت: «چالش‌های پیش روی ما رکود اقتصادی، تورم بالای اقتصادی، تغییرات نرخ ارز و تهدیدات سیستماتیک است که بر شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد مثل تحریم‌ها، افزایش هزینه‌های عمومی و اداری و تغییرات قوانین مالیاتی. ما فرصت‌های خیلی خوبی داریم، ما یک مشتری خیلی بزرگ داریم؛ شبکه‌ بانک صادرات ۲۷۰۰ شعبه، ۷۰۰ باجه عملیاتی، ۳۵ هزار کارمند، ۲۰ هزار بازنشسته و مجموعا ۵۵ هزار نفر است.»

او ادامه داد: «به طور کلی یک خانواده ۲۵۰ هزار نفره را داریم. فرصت‌های کسب‌و‌کار زیاد است و مشتریان بزرگی در سراسر کشور نیاز به سرویس دارند که شبکه بانک صادرات این‌ها را دارد. در شرکت ما آموزش و توقعات متقابل وجود دارد.

گاهی اوقات در شرکت تغییر هم داریم مثلا محصول جدیدی را به شرکت می‌آوریم یا وقتی یک محصول نرم‌افزاری جدید وارد شرکت می‌کنیم، صد‌در‌صد قسمت‌های جدیدی تشکیل می‌شوند. علاوه بر این، بخش‌های فعال در حوزه فین‌تک هم در شرکت داریم. تغییرات سازمانی لازمه حیات ما هستند و اگر تغییرات سازمانی نداشته باشیم نابود می‌شویم.»

1 دیدگاه
  1. کارشناس می‌گوید

    سلام
    آخرش نه تنها بنده بلکه فکر کنم هیچ مخاطبی متوجه تغییر نام و چرایی این تغییرات زیاد در مبنا کارت آریا نشد!!! تنها برداشت شخصی بنده از صحبت های مدیرعامل مبنا کارت آریا این هست که چون سهم عمده این شرکت در اختیار بانک صادرات هست ایشان و مجموعه ایشان هیچ نقش و قدرت اجرایی نداشته ، حتی اسم PSP را هم بانک صادرات انتخاب می کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.