راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره ما هاتنگ از بنیان‌گذاران شرکت تنسنت، بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / این مهندس نرم‌افزار یکی از بنیان‌گذاران تنسنت، بزرگ‌ترین پورتال اینترنتی کشور چین در سال 1998 است. تنسنت شرکت هلدینگ اینترنتی چینی است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چندنفره آنلاین و خدمات ارزش افزوده مخابرات، فعالیت می‌کند.

در سال 2014، این شرکت، پس از گوگل، آمازون و ای‌بی، چهارمین شرکت بزرگ اینترنتی دنیا بوده است. در حال حاضر ما هاتنگ به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره تنسنت هم فعالیت می‌کند و در سال 2014 با دارایی خالص 4/14 میلیارد دلار، از سوی مجله فوربس، به‌عنوان دومین فرد ثروتمند چین شناخته شد و در حال حاضر هم در رتبه 77 از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

به مناسبت چهلمین سالگرد اصلاحات بازار که کشور چین را به یک نیروگاه اقتصادی بدل کرده است، مقامات فهرستی از يكصد کارآفرین برجسته بخش خصوصی را که به رشد کشور کمک بسیاری کرده‌اند، منتشر کرد که در این فهرست اسامی افرادی مانند جک ما از علی‌بابا و ما هاتنگ از تنسنت هم به چشم می‌خورد.

نکته جالبی که درباره هاتنگ وجود دارد، این است که او از نام مستعار پونی، به معنای اسب برای معرفی خودش استفاده می‌کند و به خاطر سبک زندگی مخفی که دارد، به‌ندرت در رسانه‌ها حاضر می‌شود و معتقد است در چین صرفا داشتن ایده‌ اهمیت چندانی ندارد و به جایش اجرایی کردن آن مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.