راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیدار رییس‌کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه / مبادلات بانکی ایران و سوریه بر مبنای پول‌های ملی طرفین انجام خواهد شد

در نشست رییس‌کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه بر گسترش روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافقنامه همکاری اقتصادی منعقدشده تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این دیدار که صبح امروز به‌منظور بررسی راهکارهای توسعه تبادلات پولی و بانکی بین ایران و سوریه برگزار شد، موضوعاتی اعم از مبادله حساب‌های بانکی، تسهیل نقل‌وانتقال پول بین دو کشور، گشایش روابط بانک‌های تجاری و ایجاد بانک مشترک مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

دکتر همتی در این نشست گسترش روابط بانکی را پیش‌شرط توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در راستای اجرای توافقنامه همکاری اقتصادی دانست و گفت: «انجام و گسترش مبادلات تجاری با استفاده از پول‌های ملی دو کشور در دستور کار قرار گرفته و بایستی به‌تدریج به سمت حذف پول‌های غیرملی در روابط بازرگانی دو طرفه حرکت کنیم.»

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به روابط استراتژیک بین ایران و سوریه و شکست توطئه‌های دشمنان علیه مردم سوریه، بر آمادگی ایران برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

او همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از کارشناسان بانک‌های مرکزی و مدیران بانک‌های تجاری دو کشور برای جمع‌بندی و اجرای نهایی توافقات بانکی را مطرح کرد که با موافقت وزیر اقتصاد سوریه روبرو شد.

سامر خلیل، وزیر اقتصاد سوریه نیز با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه بین ایران و سوریه گفت: «گسترش روابط بانکی بین دو کشور بخش مهمی از توافقنامه همکاری اقتصادی بلندمدت میان ایران و سوریه است و بانک‌های مرکزی دو کشور نقش مهمی در تسهیل روابط تجاری دوطرفه ایفا می‌کنند.»

او با استقبال از گسترش روابط تجاری بین دو کشور بر مبنای پول‌های ملی از آمادگی کامل بانک مرکزی سوریه برای استحکام روابط بانکی با ایران خبر داد و خواستار تسریع در اجرای عملیات بانکی دوطرفه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.