راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کشف رموز فضای مجازی از سوی مدیران

به عنوان مدیر کسب و کاری کوچک در نیواورلئان، در سال‌های اخیر، با کسب و کارِ اینترنتی سر و کار داشتم. طی این سه‌سال کوتاه به مسائل بسیاری پی بردم. اما یک نکته به نظرم مهم و اساسی رسید: وقتی به یک سایت اینترنتی سر می‌زنید ظاهر سایت بسیار مهم است. اما ظاهر سایت می‌تواند فریبنده باشد و صرفا مخاطب را به خود جذب کند.

اغلب اشتباه عمده‌ای را در مورد ارزش یک سایت مرتکب می‌شویم. سایتی که طراحی خوبی دارد ضرورتا کیفیت خوبی ندارد. بر عکس، شاید یک سایت ظاهر خوبی نداشته باشد، شاید خدمات آنلاین خوبی را عرضه نکند، شاید طراحی یک سایت اصلا جذاب نباشد، اما همین سایت می‌تواند محصولات خارق‌العاده‌ای داشته باشد و بهترین خدمات را به شما عرضه کند. آنچه در کسب‌وکار آنلاین اهمیت دارد محتوای سایت است. باید بتوانید به توازنی بین محتوای سایت و ظاهر سایت دست یابید.

مهم این است که گول هیچ کدام را نخورید. وظیفه‌ من به عنوان یک مدیر این است که به بهترین شکل از سایتم پشتیبانی کنم. یک وب‌سایت خوب تجاری باید خوب به چشم بیاید. باید ظاهر خوبی داشته باشد. اما فراموش نکنیم که باید از محتوا، محصولات، اخبار و خدمات خوبی نیز پشتیبانی کند. یک سایت خوب از دو جنبه جذاب است: محتوا و شکل. برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی هر دو جنبه باید برآورده شوند. برای مثال می‌خواهم یک وب‌سایت برای کسب و کارم بخرم. هنوز نمی‌دانم که ظاهر خوب یکی از رازهای موفقیت است. اما می‌دانم که سایت باید محتوای خوبی داشته باشد. سایت باید بتواند پاسخگوی آمار بازدیدکنندگان، ترافیک ماهانه و نکات بسیار دیگری نیز باشد. برای موفقیت در کسب و کار باید پاسخ این مسائل را در ذهن داشته باشید. دانستن آمار بازدیدکنندگان سایت بسیار مهم است. تعداد بازدیدکنندگان زیاد اهرم قدرت شما است. شما می‌توانید به‌خاطر بازدیدهای زیادتان تبلیغات خوبی جذب کنید.

می‌توانید سرمایه‌های جدیدی را به سوی شرکتتان سرازیر کنید. به این ترتیب وب‌سایت و کسب و کارتان همراه با هم رشد چشمگیری خواهند داشت. احتمالا شما به سرمایه‌ای نیاز دارید که کسب و کار اینترنتیتان را توسعه دهد. باید سرمایه‌گذاران، شرکا، مخاطب‌های تصادفی، آگهی‌دهندگان، و همکاران خود را به سوی سایتتان جذب کنید. اما باید به دنبال راه تازه‌ای باشید. سرمایه‌گذاران، شرکا و آگهی‌دهندگان باید از سایت شما باخبر شوند.

آن‌ها باید از کیفیت کسب‌وکار اینترنتیتان راضی باشند. پس باید نشان دهید که کسب‌وکار اینترنتی شما در حال رشد است. می‌توانید از موضوعاتی همچون اخبار هرروزه‌ اقتصادی درباره‌ سهام، پول، کالا‌ها، اوراق قرضه یا حتی از راهنمای کسب و کار، کیفیت خوب طراحی، روش‌های سرمایه‌گذاری، چگونگی کسب درآمد از اینترنت، تبلیغات رسانه‌ای و غیره برای رشد و گسترش جذابیت وب‌سایت استفاده کنید. فراموش نکنید که سایت شما باید بازدیدکنندگان بالایی داشته باشد. در این صورت می‌توانید آگهی قبول کنید.

این کار باعث رشد و توسعه‌ کلی شرکتتان می‌شود. محتوای خوب به تنهایی کافی نیست. شکل و ظاهر جذاب هم به تنهایی کافی نیست. سایت بدون تبلیغات هم نمی‌تواند چندان ثمربخش باشد. اگر دوست دارید اهرمی قدرتمند در عرصه‌ اقتصادی باشید باید کسب‌وکار اینترنتی را مدنظر قرار دهید. باید بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

باید در جذب تبلیغات موفق عمل کنید. اما یادتان نرود که یک کسب و کار موفق اینترنتی باید «ظاهری جذاب» و «محتوایی سودمند» داشته باشد. به این ترتیب فضایی موفق در اینترنت خواهید داشت و به کسب‌وکارتان رونق خواهید داد. اینترنت یکی از ضرورت‌های مهم امروز عرصه‌ کسب‌وکار است. هیچ مدیر موفقی را نمی‌شناسم که به اینترنت قدم نگذاشته باشد. باید بتوانید توانایی‌ها و امکان‌های فضای اینترنت را بسنجید، خودتان را محک بزنید و راه‌های جدید حرکت به سوی جهان اقتصادی آینده را طی کنید.

مترجم: زهره سحابی

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.