تحقیقات نشان داده تعداد کاربران پهنای باند موبایلی در طول سالجاری میلادی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
همه کاربران موبایل در سراسر دنیا از شبکههاي GSM, W-CDMA, LTE, TD-CDMA و CDMA2000 بهره ميبرند و انتظار ميرود تعداد کاربران موبایل تا سال 2016 به هفت میلیارد نفر برسد. بر اساس گزارش اینفونتیک، در برخی از کشورها مثل فنلاند تعداد کاربران موبایل از جمعیت این کشورها بیشتر شده است.تعداد کاربران پهنای باند موبایلی در سال 2011 به 846 میلیون نفر رسید و انتظار ميرود تا سال 2016 در کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و دیگر کشورهای در حال توسعه به 6/2 میلیارد نفر برسد.به این ترتیب کشورهای آسیا و اقیانوسیه بیش از نیمی از کاربران پهنای باند موبایلی را در خود جای داده، در حالی که آمریکای لاتین بیشتری میزان رشد را در این زمینه داشته است.
منبع: دنیای اقتصاد