راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوگل‌پی توانست مجوز پول الکترونیکی را از کشور لیتوانی دریافت کند

گوگل پیمنت، شرکت متعلق به آلفابت، توانست مجوز پول الکترونیکی را در لیتوانی به دست آورد و به این ترتیب به تعداد رو به رشد شرکت‌های فین‌تکی ملحق شد که توانستند از ملت بالتیک اجازه ارائه سرویس‌های مالی در سراسر اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

به کمک این مجوز، گوگل می‌تواند پرداخت‌ها را پردازش، پول الکترونیکی صادر و کیف‌ پول‌های الکترونیکی را مدیریت کند. این مجوز توسط بانک مرکزی لیتوانی اعطا می‌شود و به دریافت‌کننده امکان فعالیت در سراسر اتحادیه اروپا را می‌دهد.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «ما به‌طور مداوم برای حمایت از مشتریانمان در اروپا در تلاشیم. در همین راستا هم درخواست دریافت مجوز در لیتوانی را ارائه دادیم.»

در حال حاضر، گوگل‌پی به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا جزئیات کارتشان را در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره کنند که از آن برای خرید آنلاین یا درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. همچنین مشتریان می‌توانند از تلفن همراهشان به‌عنوان یک وسیله پرداختی در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

با اینکه مجوز پول الکترونیکی به شرکت امکان ذخیره و انتقال الکترونیکی سرمایه مشتری را می‌دهد، اما شرکت قادر به ارائه کامل خدمات بانکی، مانند حساب‌های سپرده و ارائه وام نیست.

با صدور مجوز پول الکترونیکی در سه ماه، لیتوانی به یکی از سریع‌ترین کشورهای صدور مجوز در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. ملت بالتیک با صدور 39 مجزو پول الکترونیکی توانست در جایگاه دوم در اتحادیه اروپا قرار بگیرد. مقام اول متعلق به انگلستان با 128 مجوز است.

ماریوس جورگیلاس عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی لیتوانی می‌گوید: «پایان سال جاری به‌خوبی نشان‌دهنده تلاش و تجربه ما طی چند سال گذشته در راستای توسعه و گسترش اکوسیستم فعال فین‌تک در لیتوانی خواهد بود.»

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک و آمازون هم پایشان به ارائه سرویس‌های مالی باز شده است و گوگل به نوعی آخرین شرکت بزرگ فناوری است که توانسته مجوز پول الکترونیکی اروپا را دریافت کند. فیس‌بوک در سال 2016 توانست این مجوز را در ایرلند به دست آورد و پرداخت آمازون اروپا هم مجوزش را در لوکزامبورگ دریافت کرد.

همچنین گوگل به بخش‌های دیگر فین‌تک هم وارد شده است ازجمله شرکت ترانسفروایز که ارائه دهنده خدمات صرافی و حساب‌های چند ارزی است و همینطور شرکت ویرکس، که یک پلتفرم پرداخت ارزهای رمزنگاری‌شده است.

منبع: PaymentsSource

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.