راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت پرداخت اسکوئر مجددا درخواست دریافت مجوز بانکی خود را ارائه داد

شرکت پرداخت اسکوئر مجددا درخواست دریافت مجوز بانکی‌اش را به نهادهای قانون‌گذار ایالات متحده ارائه داد. این شرکت ابتدا سال گذشته درخواستی به شرکت بیمه سپرده فدرال ارائه داد تا بتواند با دریافت مجوز شرکت وام صنعتی، به یک deposit-taking bank تبدیل شود.

امتیاز وام صنعتی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند سرویس‌های بانکی ارائه دهند و از طرف دیگر به آنها این امکان را می‌دهد تا دیگر سرویس‌های تجاری غیرمالی نیز ارائه دهند.

تلاش‌های اسکوئر برای ورود به دنیای بانکی شدیدا مورد مخالفت جامعه بانکداران مستقل آمریکا (ICBA) قرار گرفت و موجب شد تا شکایت خود را شرکت بیمه سپرده فدرال ببرند؛ مبنی براینکه دلیل درخواست اسکوئر صرفا دور زدن ممنوعیت‌های قانونی و محدودیت‌هایی است که تحت قانون شرکت هلدینگ بانکی در نظر گرفته شده است.

در ماه جولای نیز، اسکوئر به منظور رسیدگی به برخی مسائل مطرح‌شده از سمت قانون‌گذاران دولتی، مانند محصولات و سرویس‌های بانکی و زیرساخت‌های بانکی پیشنهادی، درخواستش را به تعویق انداخت.

اگر با درخواست اسکوئر موافقت شود، بخش جدید در ایالت یوتا و با نام تجاری سرویس‌های مالی اسکوئر و توسط براندون سوتو، مدیر اجرایی سابق شرکت گرین دات، اداره خواهد شد.

رئیس و مدیرعامل انجمن ملی اتحادیه‌های اعتباری فدرال (NAFCU)، دن برگر مخالفت صنعت را در رابطه با درخواست اسکوئر اعلام کرد.

به گفته او اگر اسکوئر یا هر شرکت فین‌تک دیگری بخواهد به بانک تبدیل شود، باید این کار را بدون دور زدن مسئولیت‌های قانونی و از طریق ایجاد راه گریز و روزنه در قانون انجام دهد. او در ادامه توضیح می‌دهد: «ساختار کنونی شرکت وام صنعتی هیچ‌وقت قصدش این نبوده که به شرکت‌های فین‌تک امکان ورود نامحدود به دنیای بانکداری را بدهد. به جای اینکه سیاست‌گذاران به فین‌تک‌ها امکان بهره‌برداری از فرایندهای شرکت وام صنعتی را بدهند، باید کمی درنگ و بررسی کنند و درنهایت یک رژیم رگولاتوری مناسب را برگزینند که در بسیاری موارد می‌تواند یک منشور خاص فین‌تک باشد. در دیگر موارد، ارائه سرویس‌های مالی بهتر است که به دست موسسات سپرده‌گذاری که مورد پسند مصرف‌کنندگان هستند، مانند اتحادیه‌های اعتباری، سپرده شود.»

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.