راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خبر از تشدید فیلترینگ در همایش آینده وب و موبایل

همایش آینده وب و موبایل پنج‌شنبه 29 آذر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در این همایش رییس سازمان فناوری اطلاعت ایران با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده فیلترشکن‌ها با اختلال مواجه خواهند شد، تصریح کرد: «این قضیه از دست ما هم خارج است و وزارت ارتباطات تصمیم‌گیرنده نیست.»

در ابتدای همایش وب و موبایل که در سالن مولانا برگزار شد، مجید علوی‌زاده اولین سخنران بود. او در مورد روند کاری همایش وب و موبایل ایران در این سال‌ها صحبت کرد و بعد از او سارا ستوده درباره اینترنت اشیا توضیحاتی ارائه داد. «چرا دولوپرهای ما کمتر به سمت IoT می‌روند؟» عنوان ارائه ستوده بود.

بعد از ارائه ستوده پنلی در مورد IoT برگزار شد. در این پنل نوید امیدیان، برنامه‌نویس و بازی‌ساز؛ محمدرضا رحمانی، مدیرعامل رند و ایمان بهمنی، هم بنیان‌گذار هرمس حضور داشتند. آن‌ها در مورد کاربرد اینترنت اشیا در سازمان‌های مختلف صحبت کردند و البته زمان زیادی از پنل در مورد ترجمه صحیح IoT صحبت شد.

پنل دیگری که در این همایش برگزار شد، بررسی نیازهای واقعی بازار دیجیتال مارکتینگ بود. جلال روحانی، کارشناس توسعهٔ کسب‌وکارهای دیجیتال؛ سبا بیوکی، مدیر بازاریابی عملکرد بامیلو؛ توحید علی اشرفی، مدیر بازاریابی علی بابا و حمید مجاهد نیا، مدیر محصول و عملیات دیما در این پنل در مورد دیجیتال مارکتینگ گفت‌وگو کردند.

جذاب‌ترین قسمت این رویداد از دید شرکت‌کنندگان در جلسه، گیکتاک بود. امسال هم جادی میرمیرانی و آرش برهمند وظیفه اجرای این برنامه را به عهده داشتند. رییس سازمان فناوری اطلاعات هم در سالن حاضر بود و برهمند از او دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید. به این ترتیب امیر ناظمی هم به گیکتاک پیوست.

یکی از محورهای اصلی این قسمت صحبت در مورد محدودیت و فیلترینگ بود. از ناظمی پرسیده شد که چرا بر روی فیلترشکن‌ها محدودیت اعمال می‌شود و او در جواب گفت: «خبر بدی را باید به شما بدهم و آن این است که به زودی و در هفته‌های آینده شاهد اختلالات بیشتر بر روی فیلترشکن‌ها خواهیم بود.»

به گفته ناظمی، تصمیم‌گیرنده این موضوع وزارت ارتباطات نیست و این قضیه از دست این سازمان خارج است. او اشاره کرد: «تا هفته آینده کل قراردادهای سازمان فناوری اطلاعات در معرض عموم قرار خواهد گرفت. بودجه این سازمان مشخص و شفاف خواهد بود. هر هفته حداقل یک سرویس دسترسی به اطلاعات دولت را در اختیار کسب‌وکارها قرار خواهیم داد.»

در قسمت دیگری از این همایش، میلاد نوری در مورد یادگیری و آموزش تکنولوژی‌های جدید در سال آینده توضیحاتی ارائه داد. نوری در صحبت‌های خود از تجربه‌های شخصی صحبت کرد و اینکه چطور می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و یادگیری مداوم کسب درآمد کرد.

همایش آینده وب و موبایل در روز جمعه با برگزاری کارگاه‌های مختلف ادامه پیدا کرد. روز دوم این همایش تخصصی‌تر از رو اول بود و شرکت‌کنندگان می‌توانستند به صورت جداگانه در کارگاه‌های آن شرکت کنند.

عکاس: رکسانا فارسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.