راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت فین‌تکی در امارات راهکار شناخت مشتری (KYC) را در منطقه راه‌اندازی کرد

شرکت فین‌تک پرداختی به نام مونامی تک (Monami Tech) در امارات متحده توانست راهکارهای احراز هویت مشتری را در منطقه راه‌اندازی کند.

این راهکارها با نام ای‌زی‌مچ (EZmatch) و ای‌زی‌وریفای (EZverify) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر ارائه تجربه کاربری یکپارچه، به مشتری در جلوگیری از کلاهبرداری، کاهش ریسک و انطباق با رگولاتوری کمک می‌کند.

ای‌زی‌مچ ایجاد شناسه برای مشتری را با استفاده دوربین موبایل فرد امکان‌پذیر می‌سازد. این عکس‌ها که قابلیت لایو دارند، با تکان دادن سر مشتری شناسایی می‌شوند تا امنیت بیشتر برقرار شود. در نهایت عکس روی شناسه فرد با عکسی که از دوربین گوشی فرد گرفته شده تطبیق داده می‌شود تا مشخص شود که شناسه مورد نظر متعلق به شخص متقاضی است.

ای‌زی‌وریفای هم یک فناوری تایید هویت آنی است که خطر بروز کلاهبرداری در این حوزه را کاهش می‌دهد. همچنین با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در زمان و هزینه‌های مربوط به رعایت الزامات شناخت مشتری متقاضی یا فرایندهای ایجاد حساب صرفه‌جویی کند.

ای‌ز‌ی‌وریفای قابلیت ایجاد رابط با استفاده از اطلاعات موجود را دارد و علاوه بر آن می‌تواند با تغییر زمان ملاقات با مشتری، ضبط سریع و بررسی داده‌ها و اعتبارسنجی بیومتریک، به عامل در حوزه اعتبارسازی شناسه‌های اماراتی با استفاده از دستگاه‌های بیومتریک کمک می‌کند.

مونامی تک به وام‌دهندگان پلتفرمی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند وام‌گیرندگان بالقوه را در چند دقیقه شناسایی و با استفاده از داده‌های ساختاری و غیرساختاری که درباره آن وام‌گیرنده وجود دارد، پروفایل اعتباری و ارزشمندی برای او ایجاد کند.

این پلتفرم در حال حاضر در دوبی راه‌اندازی شده است و امارات متحده قصد دارد طی چند ماه آینده آن را به دیگر بخش‌های منطقه گسترش دهد.

منبع: The Paypers

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    به نظر می رسه خوانش درست راهکار های ای زی مچ و ای زی وریفای باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.