راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

من نشستم بروی ارز بخری، برگردی

یک) ویدیو تازه اومده بود تو این مملکت. شما یادتون نمیاد. گفتیم بذار یه ویدیو بخریم. رفتیم جنوب و دم مرز یه قاچاقچی پیدا کردیم. با آقای قاچاقچی تو یه لنج قرار گذاشتیم. رسیدیم اونجا و چند نفر با اسلحه ما را مشایعت کردن. فکر کردم ثانیه‌های آخر عمرمه. طرف گفت اول پول بدین. پول رو دادم و خیلی ترسیده بودم. یه چیزی رو لای پتو پیچیده بودن و دادنش به من. گفت که این داخلش یا ویدیو هست یا سنگ و حق اعتراض هم نداری. گفت باید خوشحال باشی که ممکنه صاحب یک ویدیو بشی. تو راه برگشت رفتم سراغ پتو که دیدم خوشبختانه یه ویدیوی واقعیه. تا تهران پشت فرمون با ترس و لرز روندم.

دو) طرف باید حتما یک مقام خیلی بالا داشته باشه. بالای 20 سال میشه که همیشه یه کاره‌ای بوده تو این مملکت. به صورت ذاتی مدیره. از این وزارت‌خونه به اون بانک و از اون بانک به این سازمان. کمترین سِمتی که داشته، معاونت بوده. در کمتر از 30 سالگی مدیر شده و چون طرف آدم مدیرمآبی هست، توحوزه‌های متنوع میذاریمش در پست‌های حساس. اگه دقت کنید هر جا هم که حضور داشته، بهترین بوده. خوشبختانه به یُمن وجود همین مدیرها مملکت همیشه سرپاست.

سه) سلام پسر. اجازه بده من برم اون داخل. یعنی چی نمیشه؟ تو میدونی من کی هستم؟ تو غلط می‌کنی به من سرویس نمیدی بیشعور. از من دستور نمی‌گیری؟ حالا بهت حالی می‌کنم که رییس کیه. مملکت قانون داره. تو یکی چرا داری فیلم می‌گیری جانور؟ به تو هم میفهمونم که فیلم گرفتن بدون مجوز چه عواقبی داره. جفتتون رو آدم می‌کنم من. مملکت صاحاب داره. مدیر لایه ارشد مملکت به هر کسی که دلش بخواد میتونه دستور بده. این رو بکینید تو اون کله‌هاتون.

چهار) امیدها، نگارها و دیگران تکثیر می‌شوند. لیلا، آقای اقتداری، صابر و خانم دکتر تا همین چند روز پیش مردمانی عادی به حساب می‌آمدند و در کسری از ثانیه به افرادی مال‌باخته تبدیل شدند. از آنجایی که حمل پول نقد خطرناک است، سال‌هاست که افراد پول خود را به صورت فیزیکی نگهداری نمی‌کنند. ملت از دزدی می‌ترسیدند و به همین خاطر به کارت‌های بانکی رو آوردند. البته از کارت‌های بانکی هم دزدی می‌شود؛ خیلی پرتعداد و تقریباً بی‌دلیل!

پنج) بیت‌کوین و بقیه رمزارزها را حضوری بخرید. برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری‌شده سازوکار اشتباهی متداول شده است. هر روز مراجعه‌کنندگان زیادی داریم که به صورت غیرحضوری بیت‌کوین خریده‌اند و سرشان کلاه رفته است. بهترین کار در شرایط فعلی ملاقات رودررو است. فقط در مکان‌های عمومی قرار بگذارید تا کسی به شما آسیبی نزند. من همین جا نشسته‌ام تا بروی به صورت حضوری ارز رمزنگاری‌شده بخری و برگردی. فقط ترسم این است کارت به کارت کرده باشی جایی.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    مدیرمآب دوست عزیز. مدیرمعاب اشتباهه.

    1. آرش ترابی می‌گوید

      اصلاح شد دوست عزیز.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.