راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجمین مراسم پایان دوره تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر با تقدیر از تیم‌های استارت‌آپی و منتورها برگزار شد

پنجمین مراسم پایان دوره تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر در سالن مولانای دانشگاه امیرکبیر با ارائه شش ایده استارت‌آپی، با حضور سرمایه‌گذاران و تقدیر از منتورها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شش استارت‌آپ به بیان ایده‌ها و طرح‌های خود پرداختند. یکی از استارت‌آپ‌ها که ایده خود را مطرح کرد، اتیچر بود. اتیچر، بستر آموزش آنلاین زبان‌های خارجی توسط اساتید داخلی و خارجی است. زبان‌آموزانی که می‌خواهند مکالمه خود را تقویت کنند یا برای آزمون‌های آیلتس و تافل آماده شوند، می‌توانند از کلاس‌های اتیچر بهره ببرند.

تیم کمپ دیگر استارت‌آپی بود که در این مرکز حاضر بود اما در این دمو حاضر نشد. تیم کمپ سیستم آنلاین مدیریت پروژه و گانت شمسی است. این سیستم به تیم‌ها کمک می‌کند تا به سرعت و سادگی وظایف، گفت‌وگوها، فایل‌ها و فعالیت‌های تیمی و کسب وکار خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند و ریسک‌های پروژه و کار تیمی خود را کاهش دهند.

بی‌پارک، دیگر استارت‌آپی بود که به معرفی خود پرداخت. بی‌پارک به افراد کمک می‌کند در حداقل زمان ممکن جای پارک مناسب را با حداقل هزینه بیایند، جریمه نشوند، مطمئن حرکت کنند و استرس از نداشتن جای پارک، دیر رسیدن و … نداشته باشند.

نکسو، دیگر استارت‌آپی بود که ایده خود را مطرح کرد. نکسو، بستری برای ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان ارائه کرده است. این نرم‌افزار با داشتن مزایایی همچون مدیریت زمان دقیق، گارانتی، ارتباط مستقیم با برندها مطرح در ارائه خدمات شهری، تضمین کیفیت خدمات، تجهیزات و قطعات استفاده شده، سعی در خلق ارتباطی ارزشمند با کاربر دارد.

دادسان دیگر استارت‌آپی بود که به معرفی خود پرداخت. دادسان سامانه درخواست وکیل متخصص است. افرادی که نیاز به وکیل برای تنظیم قرارداد، وکالت و مشاوره حقوقی دارند، کافی است درخواست خود را در سامانه دادسان مطرح کنند تا رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیل متخصص در موضوع مورد نظر خود را دریافت کنند. این افراد می‌توانند پس از مقایسه، جلسه‌ای با وکیل بگذارند و وکیل خودشان را برای وکالت یا قرارداد قطعی کنند.

اینوان دیگر استارت‌آپی بود که خود را مطرح کرد. اینوان یک استارت‌آپ فعال در حوزه گردشگری است، اینوان به افرادی که قصد سفر مستقل را دارند کمک می‌کند تا در کمترین زمان و بر اساس شرایط خاص خودشان مثل زمان سفر و بودجه، یک برنامه سفر داشته باشند.

پس از ارائه تیم‌ها فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ، با بیان اینکه ما در حال جدا شدن از کسب‌وکارهای سنتی هستیم، گفت: «کسانی که ایده می‌آورند نیازمند تسهیلاتی برای توسعه ایده‌های خود هستند.»

او ادامه داد: «حمایت از این تیم‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی سامسونگ است و سعی ما برآورده کردن نیاز تیم‌هاست. سامسونگ امیرکبیر مورد توجه وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس بوده است. استقبال تیم‌ها هم به گونه‌ای بوده که برای شش جایگاه، ۵۰۰ اپلیکیشن اعلام آمادگی کردند.»

 

چالش‌های استارت‌آپ‌ها چیست؟

پنل چالش‌های استارت‌آپی با حضور هادی عسگرزاده از تیم بهماند، نوید اقدم از تیم ورسک، حامد شمس از تیم توگدر و مهدیس تابع امام از تیم ویتامید برگزار شد. در این نشست آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست به عنوان مجری حضور داشت.

چالش‌های استارت‌آپ‌ها در رابطه با مدیریت تیم، تعامل با سرمایه‌گذار، تطابق محصول و بازار و محدودیت‌های اجرایی در این پنل مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این رویداد، حسین تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در این مرکز از 14 تیم و واحد فناور به 123 تیم رسیده‌ایم، گفت: «ما از کشورهای ثروتمند دنیا هستیم و نباید برای مبحث سرمایه‌گذاری نگران باشیم. بخشی از نوآوری تیم‌های استارت‌آپی این است که چگونه از سرمایه موجود استفاده کنند.»

در پایان این مراسم از منتورها و تیم‌هایی که به مدت یک سال در مرکز سامسونگ امیرکبیر بوده‌اند، تقدیر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.