پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
از سامانه بازاریابان استارتآپ بیمیتو رونمایی شد
علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از شرکت دانشبنیان «بیمیتو» از سامانه بازاریابان این استارتآپ رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمیتو، دکتر دلیری در بازدید از استارتآپ بیمیتو، همزمان با رونمایی از جدیدترین خدمت این شرکت دانشبنیان، تمامی فرآیندهای اجرایی سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه شامل روند درخواست خرید انواع بیمهنامه تا فعالیتهای انجامشده در حوزه بیمه تامین اجتماعی را از نزدیک مشاهده کرد.
در سرویس جدید این استارتآپ تحت عنوان سامانه بازاریابان بیمیتو، کاربران میتوانند از طریق فروش بیمه برای خود درآمدزایی داشته باشند.
در همین راستا دکتر علیرضا دلیری با اشاره به اینکه سامانه بازاریابان دستاورد قابلتوجهی است، اظهار داشت: «این امکان جدید قطعا منجر به اشتغالزایی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.»
حامد ولیپوری مدیرعامل شرکت دانشبنیان بیمیتو نیز در این مراسم با تاکید بر توجه این استارتآپ به موضوع اشتغالزایی گفت: «با توجه به برآوردی که شده است هر فرد فعال در زمینه بازاریابی بیمه یا علاقهمند به این حوزه میتواند با مراجعه به وبسایت بیمیتو و با فروش بیمه با استفاده از این سامانه ماهانه درآمدی حدود ۳ الی ۴ میلیون تومان داشته باشد.»
در این بازدید همچنین مطرح شد که بر اساس آمارهای رسمی بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه در سال ۹۶، ۲.۳ درصد اعلام شده و با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه تا پایان برنامه ششم توسعه باید به میزان ۷ درصد برسد، سامانه بازاریابان بیمیتو میتواند کمک شایانی در جهت رشد این شاخص داشته باشد.
حجم بازار بیمه در حال حاضر در کشور حدودا ۴۲.۴ هزار میلیارد تومان است و اگر ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۷ درصد برسد، حجم این بازار تقریباً به ۱۲۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
پر کردن این فاصله ۸۶ هزار میلیارد تومانی، نیازمند برنامههای جامعی در خصوص افزایش حجم بازار بیمه است که این موضوع یکی از اهداف راهاندازی سامانه بازاریابان بیمیتو نیز بوده است.
به گفته حامد ولیپوری هدف این سامانه جذب ۱۰۰ هزار بازاریاب بیمه است که با توجه به آمار ۱۲.۱ درصدی بیکاری در ابتدای سال ۹۷، کمک بسزایی در جهت کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغالزایی در کشور خواهد کرد.
همچنین مهمترین نکته قابلذکر این سامانه این است که افراد میتوانند در هر زمان که میخواهند و به میزان وقت آزادی که دارند در زمینه فروش بیمهنامه فعالیت کنند. بهعلاوه بازاریابان بیمیتو مجاز هستند که از همه شرکتهای بیمه هر بیمهنامهای را که میخواهند بفروشند و برخلاف روش سنتی آن محدود به کار کردن با یک شرکت بیمه نخواهند بود.
در سالهای اخیر گسترش استفاده از اینترنت، بستر خوبی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در زمینههای مختلف ایجاد کرده است. بیمیتو نیز بهعنوان یک استارتآپ فعال در حوزه اینشورتک بیش از ۲ سال است که در حوزه مدیریت و خرید آنلاین بیمه، خدمات گوناگونی را ارائه میدهد. بسیاری از خدماتی که قبلاً باید حضوری و با مراجعه به نمایندگی بیمه یا کارگزاری تامین اجتماعی انجام میگرفت امروزه از طریق بیمیتو در کمترین زمان ممکن و بهصورت آنلاین قابل انجام است.