راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک HSBC با کمک گوگل کلود سیستم جدید ضدپولشویی‌اش را راه‌اندازی می‌کند

اچ‌اس‌بی‌سی یکی از بزرگترین بانک‌های دنیا است که قصد دارد تا جدیدترین سیستم مدیریت ریسک ضد پولشویی خودش را که مبتنی بر کلود است در سال 2019 راه‌اندازی کند. طی همکاری اچ‌اس‌بی‌سی با گوگل کلود، این بانک با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها قصد توسعه و گسترش این برنامه را دارد و به کمک یادگیری ماشینی داده‌های به‌دست آمده از رفتارهای بانکی بیش از 38 میلیون مشتری را بررسی می‌کند.

شیوه کار این برنامه بدین صورت است که تعداد زیادی از داده‌های به‌دست آمده را ارزیابی می‌کند و به هر مشتری بانکی یک امتیاز مرتبط به جرایم مالی اختصاص می‌دهد. کسانی که امتیازاتشان به یک مقدار مشخص برسد مشخص می‌شوند تا بررسی‌های دقیق‌تری رویشان انجام شود.

جنیفر کالور رئیس جهانی بخش تهدید جرایم مالی بانک می‌گوید: «ما به شیوه‌ای کاملا متفاوت به دنبال ردیابی فعالیت‌های مجرمانه هستیم و به همین خاطر هم نیاز به تغییرات اساسی در سیاست‌ها و روندهایمان داریم.»

سیستم باتوجه به اقدامات مشتری، فعالیت‌های غیرمعمول و مشکوک را شناسایی می‌کند. همچنین تراکنش‌ها و شبکه‌ها را نیز تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا بتواند به بانک در پیدا کردن کوچکترین نشانه از فعالیت‌های غیرقانونی کمک کند.

از آنجا که داده‌های بسیاری برای بررسی وجود دارد، بانک به سراغ گوگل رفت. باید گفت که اچ‌اس‌بی‌سی برای انجام سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید شناخته شده است و چند وقت پیش هم از استارت‌آپ آمریکایی به نام آکسونی که در حوزه بلاکچین فعالیت می‌کند، پشتیبانی کرده است.

علاوه بر حوزه ضدپولشویی این بانک در حوزه گزارش نقدینگی هم پروژه‌هایی دارد و اعلام کرده است که تا پایان سال حدود 100 پتابایت داده روی گوگل کلود در اختیار خواهد داشت.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.