راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمازون با استفاده از فناوری بلاکچین دو سرویس جدید ارائه می‌دهد

به گفته اندی جسی مدیرعامل سرویس‌های وب آمازون، تا پایان سال جاری تقریبا تمام پایگاه داده‌های این شرکت که روی اوراکل اداره می‌شوند، به پایگاه داده آمازون منتقل خواهند شد.

آمازون سرویس جدیدی به نام پایگاه داده آمازون کوانتوم لجر یا QLDB راه‌اندازی کرده است که یک پایگاه داده لجر کاملا مدیریت‌شده است. این سرویس شامل مجلات تغییرناپذیر صرفا الحاقی است که تاریخچه تمام تغییرات را دنبال می‌کند. البته تمام تغییرات به‌صورت رمزنگاری‌شده و قابل بازبینی هستند.

به گفته این شرکت این پایگاه داده می‌تواند دو تا سه برابر تراکنش‌های بیشتری نسبت به پایگاه داده کنونی را انجام دهند. البته این محصول یکی از سرویس‌های مبتنی بر زنجیره بلوک آمازون است و علاوه بر QLDB، آمازون خبر از محصول بلاکچین مدیریت‌شده سرویس وب شرکت را داد که می‌تواند با QLDB کار کند.

به گفته شرکت، بلاکچین مدیریت‌شده آمازون یک سرویس تمام مدیریت‌شده است که تنها با چند کلیک ساده به شما امکان مدیریت شبکه بلاکچین مقیاس‌پذیر را می‌دهد.

این محصول موارد اضافی برای ایجاد یک شبکه و مقیاس کردن‌های اتوماتیک را از بین می‌برد و به این ترتیب امکان رسیدگی به هزاران اپلیکیشنی که میلیون‌ها تراکنش‌ را اجرا می‌کنند به مراتب راحت‌تر خواهد شد.

این سرویس همچنین گواهی‌نامه‌های شما را مدیریت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا اعضای جدیدی را به شبکه دعوت کنید و معیارهای عملیاتی مانند حافظه، منابع ذخیره‌سازی و غیره را دنبال کنید.

بلاکچین مدیریت‌شده قادر است تا یک کپی غیرقابل تغییر از فعالیت شبکه بلاکچین شما را روی پایگاه داده آمازون کوانتوم لجر قرار دهد و به این ترتیب شما می‌توانید فعالیت‌های شبکه را خارج از شبکه تجزیه‌وتحلیل کنید.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.