راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران دیجیتال و اکوسیستم همراز بیمه رازی / صدور بیمه‌نامه آتش‌سوزی به‌صورت وب سرویس

بیمه آتش‌سوزی رشته‌ای از بیمه است که بیمه‌گر طی آن در قبال دریافت حق بیمه، جبران خسارت‌های وارد شده بر ساختمان‌ها و دارایی‌های بیمه‌گذار در اثر آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را تعهد می‌کند. همچنین بیمه آتش‌سوزی پوشش‌های تبعی همچون سیل زلزله، طوفان، تگرگ و سرقت را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

رضا بیگدلی مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه رازی است. او در توضیح بیشتر درمورد این بیمه‌ها می‌گوید: «تمامی خطرهایی که می‌تواند اموال مردم را تهدید کند مانند آتش‌سوزی، انفجار، سیل و زلزله یا اقدامات مجرمانه مانند سرقت جزو مواردی است که در بیمه آتش‌سوزی امکان تهیه پوشش بیمه‌ای برایشان وجود دارد.» به گفته او خرید پوشش بیمه‌ای برای اموال تقریبا در تمامی کشورهای توسعه‌یافته اجباری است و نمی‌شود اموالی را پیدا کرد که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند.

دیجیتالی شدن جزو اتفاقاتی است که بدون هیچ شک و تردیدی در همه صنعت‌ها رخ خواهد داد و به طور یقین می‌توان گفت که هیچ صنعتی را نمی‌توان پیدا کرد که دستخوش چنین تغییر و تحولاتی نشده باشد. بیمه هم از این قضیه مستثنا نیست. به گفته بیگدلی دیجیتالی شدن علاوه بر تاثیراتی که بر مشتریان این صنعت می‌گذارد و باعث افزایش سرعت و دقت و سهولت در انجام فرایندها می‌شود، ارتباطات بهتر و دقیق‌تر شبکه فروش با جامعه مشتریان را نیز برقرار می‌کند.

اکوسیستم همراز بیمه رازی ماحصل همین تغییر و تحولاتی است که دیجیتالی شدن برای این شرکت به همراه آورده است. اواخر سال 97 بود که خبر عملیاتی شدن این اکوسیستم منتشر شد و در دسترس مشتریان، شبکه فروش و کارکنان بیمه رازی و افرادی که قصد دارند خدمات بیمه‌ای خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنند، قرار گرفته است. مشاهده وضعیت پرونده تا پرداخت خسارت به‌صورت آنلاین، دریافت نرخ بیمه‌نامه‌های مناسب و … بخش دیگری از خدماتی است که در اختیار کاربران همراز قرار می‌گیرد.

بیگدلی در پاسخ به این سوال که چه ظرفیت‌هایی در بستر بیمه‌نامه‌های دیجیتال در رشته آتش‌سوزی وجود دارد، گفت: «باتوجه به عدم فعالیت گسترده شرکت‌های بیمه در استفاده از فناوری‌های مدرن مانند بلاکچین و اینترنت اشیا یا استفاده از تحلیل داده‌ها، بستر خوبی وجود دارد تا بتوانیم با استفاده از این تکنولوژی‌ها کار بیمه‌گری را با دقت و سهولت و سرویس‌دهی بهتری به مشتریانمان ارائه دهیم.»

او در صحبت‌هایش به اقداماتی که بیمه رازی در رشته آتش‌سوزی در بستر دیجیتال انجام داده اشاره کرد و توضیح داد: «ما صدور بیمه‌نامه آتش‌سوزی را به‌صورت کاملا وب سرویس در اختیار نمایندگان شرکت قرار دادیم و اولین شرکت بیمه‌ای هستیم که چنین خدمتی را می‌تواند ارائه دهد. در گام بعدی توکنایز کردن بیمه‌نامه‌ها را با همکاری یکی از کنسرسیوم‌های بانکی کشور ایجاد می‌کنیم. همچنین امیدواریم سیستم نرخ‌دهی هوشمند را از ماه آینده در اختیار شبکه فروش قرار دهیم به‌صورتی که هر کدام از نمایندگان شرکت با استفاده از این سیستم، یک کارشناس تمام‌وقت شرکت بیمه را همراه خودش در مذاکره و صحبت با مشتریان در اختیار داشته باشد.»

بیگدلی در صحبت‌هایش به استفاده از فناوری بلاکچین در صنعت بیمه هم اشاره کرد و از کنسرسیوم بیمه‌های آتش‌‌سوزی گفت که در حال انتقال از سیستم سنتی و دستی به نرم‌افزاری بر بستر بلاکچین است تا به این ترتیب صدور بیمه‌های کنسرسیومی با شفافیت، دقت و سهولت بیشتری انجام شود.

به گفته مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه رازی، هدف شرکت این است که تمامی ذی‌نفعان صنعت بیمه مانند بیمه‌گذاران، زیان‌دیدگان و شبکه فروش با استفاده از بسترهای دیجیتال بتوانند خدمات بهتری را دریافت کنند؛ خدماتی مانند ارزیابی ریسک، تعیین نرخ و شرایط انعقاد قرارداد، پیگیری پرونده خسارت یا دریافت مبلغ خسارت.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مدیران دیجیتال اکوسیستم همراز بیمه رازی، اینستاگرام مجموعه را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.