راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده بانک HSBC از ساعت‌های هوشمند برای بهبود تعامل با مشتریان درون شعب

در حالی که موسسات مالی بیشتر و بیشتر خودشان را با بازارهای دیجیتالی سازگار می‌کنند، بسیاری از شرکت‌ها هم از تخصص ارائه‌دهندگان فناوری بهره می‌برند تا بتوانند نیازهای مشتریان خوره فناوری خود را بهتر و بیشتر برطرف کنند.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی یکی از اولین جاهایی بود که با استفاده از ربات شبه انسانی اجتماعی خود به نام پپر، در زمینه استفاده از فناوری نامش برسر زبان‌ها افتاد.

در راستای مجموعه اقدامات انجام‌شده توسط موسسات مالی در خصوص ایجاد تغییر و تحولاتی در حوزه بانکداری خرد، بانک اچ‌اس‌بی‌سی با شرکت سامسونگ وارد همکاری شد تا امکان استفاده از ساعت‌های هوشمند درون شعب بانکی را برای مشتریان فراهم کند.

نمایندگان سامسونگ و اچ‌اس‌بی‌سی در کنفرانس مانی 2020 لاس‌وگاس با اشاره به این همکاری به این موضوع هم اشاره کردند که قصدشان ارائه فناوری است که کاربردهای تلفن‌های همراه هوشمند را روی ساعت‌های مچی خواهد آورد.

جرمی بالکین رئیس بخش نوآوری اچ‌اس‌بی‌سی در این کنفرانس گفت که این شرکت طی دو سال گذشته 131 میلیون دلار در حوزه تحولات خرده‌فروشی در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است.

او همچنین به این نکته هم اشاره کرد که ساعت‌های هوشمند می‌توانند شخصی‌سازی میان تعاملات بانک و مشتریان را تا سطح زیادی افزایش دهند و از طرفی ارتباطات میان کارکنان بانک را هم بهبود بخشند.

جولی گادفری رئیس بخش سرویس‌های مالی سامسونگ در ایالات متحده هم در این باره گفت: «ساعت‌های هوشمند می‌توانند به ارتباط و تعامل میان کارمندان بانک و مشتریان در داخل شعب بانکی کمک کنند. ساعت‌های هوشمند یک فناوری مرتبط به مصرف‌کننده است و می‌توان به آن به چشم ابزار کسب‌وکار هم نگاه کرد. به این ترتیب ما شاهد ارائه داده به کارکنان بانکی به شیوه‌ای جدید خواهیم بود.»

گادفری در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرد که ویژگی‌های امنیتی به‌کار گرفته شده در این فناوری برابر با امنیت تلفن‌های همراه هوشمندی است که در سازمان‌های دفاع دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته گادفری، نظرسنجی اخیر سامسونگ نشان می‌دهد که مشتریان زمانی به شعب بانکی مراجعه می‌کنند که به دنبال دریافت خدمات مشاوره‌ای باشند.

بالکین هم در ادامه گفت: «شعب بانکی نمرده است. با اینکه نسل میلنیال به نسبت دیگر مشتریان کمتر به شعب بانکی مراجعه می‌کنند، با این حال از موافقان شعب به حساب می‌آیند.»

منبع: ATM Marketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.