راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترکش‌های برجام / ایرانی‌ها به تراستک امسال راه داده نمی‌شوند

ماهنامه عصر تراکنش / دو سالی می‌شود که شهر کن علاوه بر زرق‌وبرق سینمایی و فرهنگی به میعادگاهی برای فعالان حوزه‌های پرداخت، کارت هوشمند، احراز هویت، امنیت و اتصال تبدیل شده است و امسال برای سومین بار بخش فناوری خودش را هم به رخ دنیا می‌کشد.

27 تا 29 نوامبر و به عبارتی 6 تا 8 آذرماه، کاخ جشنواره کن برای سومین سال متوالی میزبان رویداد تراستک است؛ رویدادی که قدمتش به سال 1985 و شهر پاریس برمی‌گردد؛ البته با نام دیگری یعنی کارتس. بیش از 300 غرفه نمایشگاهی، بیش از 11 هزار بازدیدکننده و 250 سخنران بین‌المللی اجزای تشکیل‌دهنده تراستک امسال هستند.

تراستک امسال با شعار دیجیتال، اعتماد، تکنولوژی، بخش‌های مختلف پرداخت، بانکی، خرده‌فروشی، دولت‌ها، شهروندان، امنیت، اشیای متصل و غیره را پوشش می‌دهد. تراستک از جمله رویدادهای بین‌المللی است که هر سال بازدیدکننده‌هایی از شرکت‌های ایرانی فعال در بانکداری و پرداخت در آن حضور دارند، ولی امسال قرار نیست هیچ فردی که ساکن ایران باشد، چه به‌عنوان غرفه‌دار و چه به‌عنوان بازدیدکننده در تراستک حاضر باشد و به عبارتی ایرانی‌ها به این رویداد راه داده نمی‌شوند.

خبرها حاکی از آن است که گروه کمکسپوزیوم، برگزارکننده رویداد، تصمیم گرفته تا از 14 ژوئن تعاملاتش را با شرکت‌های ایرانی و افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، متوقف کند و دلیل این تصمیم‌شان مثل روز روشن است؛ تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی که علیه ایران اتخاذ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.