راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جیکوب دوگیر مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار iZettle چه می‌دانید?

ماهنامه عصر تراکنش / جیکوب دوگیر یک کارآفرین سوئدی و یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت iZettle است که به‌عنوان روبه‌رشدترین شرکت پرداخت موبایلی شناخته می‌شود که به افراد امکان انجام پرداخت‌های کارتی و مدیریت و رشد کسب‌وکارهایشان را می‌دهد. او قبل از iZettle، یکی از اولین کارمندان در شرکت بازاریابی تریددوبلر بود و برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی در اروپا فعالیت می‌کرد؛ اما سپس تریددوبلر را برای راه‌اندازی شرکت به اشتراک‌گذاری فیلم آمیبو و رسانه تری کرونور رها کرد که اتفاقا هر دوی این شرکت‌ها در سال 2010 خریداری شدند.

در حال حاضر هم تمام تمرکز جیکوب دوگیر روی کسب‌وکار iZettle قرار دارد. iZettle در سال 2010 و توسط جیکوب دوگیر و مگنس نیلسون راه‌اندازی شد و در حال حاضر این سرویس در کشورهای مختلفی از جمله سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ، بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، مکزیک و برزیل در دسترس است. در ماه مه 2018 پی‌پال، iZettle را  به قیمت 2.2 میلیارد دلار خریداری کرد و به این ترتیب سهام دوگیر به مبلغ 160 میلیون دلار رسید.

دوگیر درباره این خریداری می‌گوید که این تازه شروع کار است و رشد فوق‌العاده‌ای برای گسترش کسب‌وکارش به ارمغان خواهد آورد. هرچند به گفته بنیان‌گذاران iZettle، این شرکت هم می‌توانست خودش راه موفقیت را در پیش بگیرد، اما به هر حال مشتریان 20 میلیونی پی‌پال دربرابر مشتریان نیم‌میلیونی iZettle و همین‌طور در اختیار داشتن 200 بازار بین‌المللی توسط پی‌پال در برابر 12 بازار این شرکت چیزی نیست که بشود ساده از کنارش گذشت.

به گفته دوگیر، این معامله راهی موثر برای قدرتمندتر کردن iZettle است؛ آن هم بدون اینکه بخواهد به فکر عرضه اولیه سهامش باشد. همین چند وقت پیش این شرکت به فکر عرضه اولیه سهامش بود که با پیشنهاد پی‌پال مبنی بر خریداری شرکت، این برنامه تغییر اساسی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.