راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جشنواره کار دانشگاه علم و صنعت با رویکرد حمایت از استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود

جشنواره کار صدف، 28 تا 30 آبان ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود. جشنواره کار صدف یک رویداد با هدف ارتباط مستقیم کارفرما با کارجویان و جذب نیروی کار جوان، نخبه و متخصص است. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی در محیط علمی دانشگاه، علاوه بر ارتقای برند سازمانی، حل مسائل و چالش‌های فنی این شرکت‌ها کمک دانشگاهیان را نیز به دنبال دارد.

 

جشنواره کار دانشگاهی فرصتی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا

بعد از مشکل تأمین سرمایه و مشکلات مالی که معمولاً بزرگترین معضل استارت‌آپ‌هاست، تأمین نیروی انسانی چه به عنوان سهام‌دار و چه به عنوان کارمند، اصلی‌ترین مشکلی است که استارت‌آپ‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. استارت‌آپ‌ها باید برنامه‌ریزی بسیار هوشمندانه‌ای برای تأمین نیروی انسانی برای آینده کوتاه‌مدت و بلندمدت خود داشته باشند.

حضور در نمایشگاه کار و روبه‌رو شدن با دانشجویان و کارجویان جوان، با انگیزه و خلاق فرصت بسیاری مناسبی است که استارت‌آپ‌ها نیروی انسانی مورد نظر خود را یافته و امکان مصاحبه با آنها را داشته باشند. برای استارت‌آپ‌ها مهارت‌های عمومی و ویژگی‌های شخصیتی کارجویان، از اهمیت بالایی برخوردار است و چون نمایشگاه‌های کار، بستری برای ارتباط مستقیم با کارجویان را فراهم می‌کنند، استارت‌آپ‌ها می‌توانند با استفاده از این فرصت به خوبی این ویژگی‌ها را بسنجند.

از طرفی با توجه به مشکلات مالی استارت‌آپ‌ها و عدم توانایی آنها برای استخدام افراد با تجربه، روشی که برای تأمین نیروی انسانی پیشنهاد می‌شود، جذب کارآموز است. کارآموزانی که پس از گذراندن یک دوره آزمایشی و آماده‌شدن، می‌توانند تبدیل به نیروهای بسیار ارزشمند و ماندگاری برای استارت‌آپ‌ها شوند. محیط دانشگاهی، بهترین مکان برای یافتن نیروهایی است که حاضرند با انگیزه بالا برای شرکت‌ها کارآموزی کنند و این فرصت را داشته باشند که همراه با رشد شرکت، خودشان نیز پیشرفت کنند.

در کنار مزیت اصلی نمایشگاه کار دانشگاهی، که ارتباط با کارجویان با انگیزه و پرانرژی است؛ استارت‌آپ‌ها با حضور در نمایشگاه کار، فرصت ارتباط با شرکت‌های بزرگ، سرمایه‌گذاران و سایر استارت‌آپ‌ها را دارند. از طرفی معمولاً نمایشگاه‌های کار با پوشش رسانه‌ای خوبی برگزار می‌شوند و بسیاری از افراد مهم از آن بازدید دارند، همه این موارد فرصتی است که استارت‌آپ‌ها بیشتر شناخته شوند و ارتباطات خود را گسترده‌تر کنند.

نمایشگاه کار صدف برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا نیز، تسهیلاتی را در نظر گرفته است؛ تخصیص یک عدد کانتر به همراه امکانات اولیه، امکان حضور یکی از اعضای تیم استارت‌آپ در کارگاه‌های آموزشی جذب و نگهداری منابع انسانی جشنواره به صورت رایگان و امکان تعریف فرصت‌های شغلی و کارآموزی در زیرساخت جشنواره و دریافت رزومه‌های افراد متقاضی، امکان حضور و ارائه در پنل‌های سرمایه‌گذاری، امکان پخش کلیپ‌های معرفی فعالیت‌ها در نمایشگرهای سالن، امکان تبلیغات محیطی در محل برگزاری جشنواره و امکان معرفی تیم‌ها در شبکه‌های اجتماعی جشنواره از جمله این امکانات است.

 

اهداف برگزاری جشنواره صدف

اهداف برگزاری این جشنواره تسهیل جذب نیروی کار جوان، نخبه و متخصص برای شرکت‌ها، ارتباط مستقیم سرمایه انسانی و کارفرمایان مختلف، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان برتر و موفق جامعه، آشنایی دانشجویان با دغدغه‌ها و مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان، برپایی کارگاه‌های آموزشی جهت مهارت‌افزایی دانشجویان و کارکنان شرکت‌ها، تسهیل برقراری تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی برای انجام پروژه‌های مختلف بین دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی با شرکت‌های حاضر در جشنواره، فرصتی برای معرفی چالش‌های علمی و فناوری سازمان‌ها در دانشکده‌های تخصصی دانشگاه و ایجاد بستری جهت رفع این چالش‌هاست. همچنین نمایشگاه کار فرصتی بی‌نظیر برای رویارویی مستقیم با کارجویان جوان، با انگیزه و خلاق است.

در فاز اول این جشنواره، جهت افزایش مهارت‌های عمومی دانشجویان و کارکنان شرکت‌ها، ورکشاپ‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. در فاز دوم آشنایی دانشجویان و اعضای هیات علمی با چالش‌های علمی و فناوری سازمان‌ها در نظر گرفته شده است و فاز سوم حضور شرکت‌ها در سطح دانشگاه و ارتباط مستقیم کارفرمایان و کارجویان است.

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا می‌توانند برای حضور در این جشنواره اعم از نمایشگاه کار و کارگاه‌های ویژه‌ای که توسط مدیران شرکت‌ها یا سایر اساتید منابع انسانی برگزار می‌شود، از طریق سایت Sadafjobfair.ir اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.