راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پایان همایش سیاست‌های پولی و ارزی +گزارش تصویری

بیست و دومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در روزهای ششم و هفتم خردادماه با حضور کارشناسان، مدیران و اساتید برتر حوزه بانک‌ها، به همت پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. گزارش تصویری راه پرداخت از این همایش را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

ابراهیم درویشی، معاون نظارتی بانک مرکزی، در حاشیه این همایش، صنعت بانکداری را موتور محرک اقتصاد دانست و نظارت بانکی را به عنوان اهرمی برای هدایت این موتور به سمت تولید و پویایی نظام معرفی کرد. وی در ادامه به مهمترین ضعف و کاستی سیستم های نظارتی بانک ها اشاره نمود و عنوان کرد: مهم‌ترین ضعف و کاستی سیستم‌های نظارتی بانک‌ها، ضعف در سیستم‌های کنترل داخلی بانک‌ها می‌باشد. وی در ادامه گفت: علل عمده نارسائی‌ها، وقوع موارد تقلب و اشتباه در بانک‌ها به دلیل وجود ضعف و ناکافی بودن ساختار سیستم‌ کنترل داخلی آن‌ها است.

درویشی، رشد و توسعه اقتصاد را در گرو ایجاد زیر ساخت های مالی دانست و تاکید کرد: اصولاً دست‌يابي به رشد و توسعه اقتصادي در هر جامعه، نيازمند وجود حداقلي از زيرساخت‌هاي مالي است. وی در ادامه عنوان کرد: تقويت يک سيستم بانکي سالم به خودي خود، يک هدف سياستي به شمار مي‌رود و به طور همزمان، ضعف سيستم بانکي مي‌تواند اثرات مثبت تدابير اقتصاد کلان را به طور اعم و سياست پولي را به طور اخص محدود سازد.

درویشی، در پایان گفت با توجه به فراگير شدن بانکداري الکترونيک، مطمئناً شيوه‌هاي تقلب های رايانه‌اي در فسادهاي بانکي بيشتر خواهد‌ شد و جرائم اقتصادي مرتبط با اين موضوع نيز گسترش خواهد يافت. از اين‌رو پيشنهاد مي‌گردد کارگاه‌هاي بيشتري در اين همايش‌ها در نظر گرفته شود و از صاحب‌نظران حوزه IT بانک ها نيز استفاده گردد، زیرا اين مقوله بسيار مهم بوده و بعضاً افراد با کشف رمز کارت هاي بانکي، می‌توانند از موجودی مردم نزد بانک‌‌ها برداشت‌ نمایند که این امر بيش از پيش بر اهميت موضوع می‌افزاید و ضرورت استفاده از شيوه‌هاي نوين حسابرسي رايانه‌اي در بانک ها مقوله‌اي ديگر مي‌باشد که می بایست هنوز فضاي مناسبی در اينگونه همايش‌ها به آن اختصاص داده شود.

گزارش تصویری اختصاصی راه پرداخت از این همایش را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.