راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ سوم کتاب «فین‌تک در یک نگاه» منتشر شد

کتاب «فین‌تک در یک نگاه» نوشته آگوستین روبینی که برای اولین بار در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سال 96 از آن رونمایی شد، در کمتر از یک سال توسط راه پرداخت و با حمایت شرکت فرابورس ایران به چاپ سوم رسید.

کتاب فین‌تک در یک نگاه از نخستین کتاب‌های منتشر شده در حوزه فناوری‌های نوین مالی در کشور است و طی مدت کوتاه پس از انتشار، با استقبال مناسبی از جانب علاقه‌مندان به فین‌تک در کشور مواجه شده است تا آنجا که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این کتاب اظهارنظر کرده و مطالعه آن را برای آشنایی با نظام‌های مالی نوین و خلاقانه در حال شکل‌گیری بر بستر فناوری اطلاعات توصیه کرده است.

آگوستین روبینی نویسنده کتاب فین‌تک در یک نگاه سعی کرده مقدمه جامعی بر حوزه‌های مختلف فین‌تک داشته باشد. روبینی انگیزه خود برای نوشتن این کتاب را اینگونه توضیح داده است: «انگیزه من برای خلق این کتاب این بود که یک نقطه ورودی برای این صنعت هیجان انگیز باشد. هدف کتاب فین‌تک در یک نگاه ارائه یک دید اجمالی از تمام این حوزه است و خوانندگانی که بدون داشتن هیچ دانش قبلی از این صنعت، شروع به خواندن کتاب کنند، در پایان به درکی متوسط از این صنعت خواهند رسید.» به همین منظور او پس از اینکه در فصل‌های ابتدایی کتاب به سؤال «فین‌تک چیست؟» پاسخ داده در فصول بعدی سایر موضوعات و حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های مالی و تغییراتی که این فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف بر جای گذاشته‌اند را شرح داده است. رمیتنس، وام‌دهی دیجیتال، تأمین سرمایه جمعی، مدیریت ثروت، کلان‌داده‌ها، اینترنت اشیا، بلاکچین، اینشورتک، امنیت سایبری و رگ‌تک از جمله محورهایی است که در کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

ببینید: دانلود فهرست، مقدمه و فصل اول کتاب فین‌تک در یک نگاه

رضا قربانی و احسان روحی ترجمه کتاب فین‌تک در یک نگاه را  بر عهده داشته‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق فروشگاه راه پرداخت و یا از طریق تماس با شماره تلفن 46010539 تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.