راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پروژه سی‌پی نامزد دریافت جایزه جهانی WSA شد

پروژه سی‌پی (سیستم یکپارچه پرداخت خودرو) در اجلاس جهانی (WSA World Summit Awards) به‌عنوان بهترین راه‌حل دیجیتال در گروه شهر هوشمند از کشور ایران نامزد دریافت جایزه جهانی شد. پروژه CPAY برای ارزیابی بین بیش از 400 پروژه بین‌المللی توسط هیئت‌داوران WSA 2018 واجد شرایط شده است.

جوایز اجلاس جهانی (WSA) یک طرح جهانی برای انتخاب نوآوری‌های دیجیتال است که هرساله نامزدهای WSA توسط کارشناسان از بین هزاران طرح از بیش از 180 کشور عضو سازمان ملل متحد انتخاب می‌شوند. کارشناسان WSA هرسال هشت پروژه را از هر کشور انتخاب می‌کنند.

پلتفرم سی‌پی یک‌راه حل جامع هوشمند برای رسیدگی به این نیازهای یک شهر هوشمند مانند پارکومتر، پارکینگ‌های عمومی و اشتراکی و خدمات پرداخت آن‌ها و دیگر خدمات مانند پرداخت عوارض و مالیات خودرو است.

استراتژی سی‌پی این است که به‌جای تمرکز بر کاربران، به خودروی کاربران می‌پردازد، یعنی خودروها به‌عنوان مشتری ثبت می‌شوند، نه مشخصات صاحبان آن‌ها. در سی‌پی، هر خودرو دارای یک اکانت بانکی مجازی مانند اکانت‌های استاندارد VISA است که صورتحساب آن برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

پروژه CPAY در سال 93 در شیراز آغاز شد و تعداد مشترکین آن تا پایان شهریور سال 97 به بیش از 250،000 مشترک رسیده است و روزانه بیش از 50 هزار تراکنش بانکی رخ می‌دهد. در حال حاضر CPAY در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و کاشان اجراشده است.

نامزدهای WSA در سال 2018، میزان بالای تنوع و نوآوری‌های دیجیتال را در مقیاسی جهانی نشان می‌دهند و ثابت می‌کنند که چگونه فناوری‌های دیجیتال می‌توانند جوامع بشری را در هر گوشه‌ای از جهان بهبود بخشند.

نامزدهای WSA 2018 بر اساس هفت معیار اساسی ارزیابی می‌شوند: محتوا، عملکرد، طراحی، فناوری، نوآوری و میزان تأثیرگذاری بر اساس معیارهای جهانی و سازمان ملل.

جایزه اجلاس جهانی (WSA)، یک ابتکار بین‌المللی در چارچوب اجلاس سران سازمان ملل متحد در جامعه اطلاعاتی (WSIS) است. WSA تنها رویداد فن‌آوری اطلاعات در سرتاسر جهان است که بیش از 180 کشور در آن حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.