راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات با حضور مدیران بانک شهر و توسن تکنو برگزار شد

بانک شهر و مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف پیش رویداد استارت‌آپ تریگر را با عنوان «روند؛ آینده صنعت بانکی و تحول در ارائه خدمات» برگزار کردند. در این رویداد که چهارشنبه 11 مهرماه برگزار شد، سیدمرتضی صالحی مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک شهر، محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، جمعی از دیگر مدیران بانک شهر و توسن تکنو و عده‌ای از دانشجویان و علاقه‌مندان حضور داشتند.

اولین سخنران پیش رویداد استارت‌آپ تریگر، مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک شهر بود. صالحی در مورد ضرورت همگامی با تحولات پیش رو در صنعت بانکداری گفت: «سازمان‌ها و تولیدکنندگان اگر قصد بقا در صنعت را دارند، باید با تکنولوژی روز انطباق دهند.»

مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی بانک شهر ایده‌های کیف پول‌های مجازی، تخفیف‌های گروهی در خرید، ایده تاکسی شهری، دلیوری‌ها و تحویل غذا، فروشگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های پرداخت ایده‌های موفق استارت‌آپی در ایران را مثال‌های خوب استارت‌آپ‌های ایرانی دانست.

 

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری

در ادامه، مدیرعامل توسن تکنو به روی صحنه آمد و «نقش فناوری‌های جدید در آینده صنعت بانکی» عنوان ارائه او بود. محمد مظاهری در مورد تحول دیجیتال و فناوری فین‌تک به صحبت پرداخت.

مظاهری درباره شعب و آینده بانکداری بدون شعبه و همچنین مأموریت و فرمت تعداد شعب به کمک فناوری توضیحاتی برای حاضران ارائه داد. او فشارهای اقتصادی، تغییر در ترجیحات مشتری، دنیای بانکداری باز و ظهور تکنولوژی‌های جدید را عوامل تحول شعب برشمرد.

مدیرعامل شرکت توسن تکنو هوش مصنوعی، نوآوری پرداخت، نوآوری‌های بانکداری دیجیتالی، بانکداری باز و بلاکچین را ۵ دسته تکنولوژی اساسی در تحول دیجیتالی بانکداری دانست و در مورد این موارد توضیحاتی ارائه داد.

مظاهری از اقدامات توسن تکنو در حوزه بلاکچین خبر داد و اعلام کرد که گروه توسن با شرکت ققنوس در حال انجام کارهایی مبتنی بر بلاکچین است. به گفته او، یکی از اولین کارکردهای بلاکچین در این شرکت در حوزه KYC انجام می‌شود.

 

پذیرش تکنولوژی و هوش مصنوعی

کارشناس توسعه کسب‌وکار توسن تکنو، سخنران بعدی بود. علی عزیزی در مورد «پذیرش تکنولوژی» به صحبت پرداخت. توسن تکنو در ۴ شهر ایران در مورد مراجعه به شعبه و استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال تحقیق‌هایی انجام داده و به نتایجی دست پیدا کرده است. عزیزی در این مورد عنوان کرد: «اولویت اصلی مردم برای پرداخت کارتخوان ۶۴ درصد، مراجعه به شعبه ۱۴ درصد و موبایل ۱۰ درصد است.»

طبق این پژوهش خدمات گسترده، نحوه ارائه تسهیلات و درصد سود و خدمات بانکداری الکترونیکی مطلوب به ترتیب پراهمیت‌ترین دلیل انتخاب بانک‌ها توسط مردم محسوب می‌شوند.

در ادامه، مدیر نوآوری و توسعه بازار توسن تکنو درباره رویکرد یکپارچگی خدمات در گروه توسن صحبت کرد. جعفر عظیمی در مورد پلتفرم بانکداری دیجیتال، روندهای جهانی، پتانسیل‌های صنعت، اومنی‌چنل و تجربه کاربری موفق برای حاضران به سخنرانی پرداخت.

عظیمی فناوری زیستی، احراز هویت، تشخیص چهره و خدمات مشاوره را فناوری‌های مورد استفاده در بانکداری برشمرد. او در ادامه توضیحاتی در مورد فناوری هوش مصنوعی ارائه کرد. به گفته مدیر نوآوری و توسعه بازار توسن تکنو، پذیرش، خوش‌آمدگویی و راهنمایی مشتری، تشخیص گفتار و تبدیل متن به گفتار و ماشین‌های سؤال و جواب، منجر به پشتیبانی از حجم بالای درخواست‌ها می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.