پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
جابهجایی روزانه 28 میلیارد تومان در پیامرسان بله
در تابستان امسال پیامرسان «بله» با ثبت روزانه 28 میلیارد تومان انتقال پول و بیش از 70 هزار تراکنش کارت به کارت موفق، بار دیگر رکوردشکنی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در تابستان 97 میزان تراکنشهای مالی انجامشده در بله با 9.8 میلیون تراکنش مالی از رشد 76 درصدی نسبت به فصل بهار برخوردار شد. همچنین در مدت مذکور بیش از شش میلیون تراکنش موفق کارت به کارت از طریق این پیامرسان انجامشده است که نسبت به سه ماه قبل از آن (فصل بهار) رشد 95 درصدی را نشان میدهد.
پیامرسان بومی و ملی «بله» برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکههای مجازی در کشور را فراهم کرد و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران میتوانند از کارتهای این بانکها بهعنوان کارت مبدأ استفاده کنند.
«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیامرسان ازجمله گفتوگو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و … رادار است.
قابلیت متمایزی که «بله» نسبت به دیگر پیامرسانهای موجود دارد این است که کاربران آن میتوانند در حین استفاده از فضای یک پیامرسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند که در تابستان امسال 50 هزار درخواست پول در این پیامرسان ارسالشده است.
همچنین بیش از 1.2 میلیون خرید شارژ و بیش از 350 هزار پرداخت قبض در این پیامرسان صورت گرفته است.
«بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعهیافته و تعداد کاربران آن اکنون بیش از دو میلیون و 250 هزار نفر است. البته رشد نرخ استفاده کاربران از قابلیتهای کاربردی و اجتماعی بله بیش از سه برابر این میزان بود. همچنین در انتهای فصل تابستان رشد اعضای این پیامرسان نسبت به پایان بهار ۱۹ درصد بوده است.
امنیت «بله» توسط بانک ملی ایران تضمینشده و کاربران فضای مجازی میتوانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیامرسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و بهصورت همزمان و ایمن انجام دهند.
در سهماهه تابستان تمرکز بله بیش از همه روی ارتقای پایداری سرویسهای مالی و پیامرسانی، افزایش کاربریها و همچنین معرفی بیشتر امکانات کاربردی به کاربرانش بود و با تمرکز تیم فنی این پیامرسان بر پایداری شبکه، بهصورت متوسط 99.97 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.